Menu

החופשה שלי בלפקדה

14/8/18

את חופשת אוגוסט בילינו באי לפקדה עליו כתבתי כאן. הבטחתי לחזור עם שלל המלצות, אז קבלו אוסף של הדברים הטובים ביותר, שהיו מנת חלקינו בחופשה המוצלחת הזו.

 

 

יופיה של לפקדה מתגלה לאט ובהדרגה, הכניסה דרך כביש החוצה את הים לאי מרשימה מאד עם מראה של עשרות תרני הסירות העוגנות במרינה של לפקדה טאון, הכיכר המרכזית עם בתי הקפה והמלונות הקטנים הצבעוניים בסגנון איטלקי – ברגע אחד נכבשתי.

 

 

בהמשך, מתגלים עוד ועוד מראות מרהיבים, תוך כדי נסיעה על הכביש המזרחי של האי לכיוון דרום, דרך הים וההר, מול המפרצים הכחולים, וההרים הירוקים. פניינו אל מלון הדירות WILD SEAGULL בבעלות טלי ואביב הישראלים במפרץ הדרומי VASILIKI.

על המלון כתבתי בפוסט הזה.

 

 

החדר שבו גרנו נמצא בקומה העליונה, מה שהבטיח לנו מראה משתנה לאורך היום של נוף מפרץ וסיליקי משתי מרפסות ענקיות, בריזה משגעת ונוחות אמיתית בחדר נקי, מפנק, נעים שיש בו כל מה שצריך. בחירת המקום לא מקרית, יש ערך מוסף גדול בהמלצות של טלי ואביב, ובבטחון שהדברים לא ישתבשו, בעיקר שהחופשה היא קצרה וחבל ‘ליפול לא טוב’, וכפי שציפיתי, היה באמת מתוקתק ומושלם.

 

 

חוף PONDI הקרוב למלון הוא חוף נעים ביותר וחולי, המים רדודים מטרים רבים – מצוין לרחצה עם ילדים קטנים. בחוף מועדונים רבים לגלישת רוח, קיאקים לחובבנים ולמקצוענים.

לפקדה הוא אי מגוון והטבע עשיר בצמחיה, מים וחופי מים צלולים מאד. לים האיוני בלפקדה תפקיד משמעותי מאד, דייגים, אנשי ספורט ימי, יאכטיונרים, שחיינים, צוללנים, ואוהבי ים בכל גיל, לכולם יש פה מקום וחיי ים מלאים.

לפקדה הוא אי של נשים, כך סיפרו לי. בשונה מאיים אחרים, כאן, מאחורי כל עסק מצליח אפשר לראות אישה, שמנצחת בגאון על העסק ומנהלת ביד רמה. ראינו זאת בטברנות, בחנויות, ואפילו כששכרנו סירות – גאווה נשית.

 

מה כדאי לעשות בלפקדה

 

לבקר בכפר SIVROS

בנסיעה קצרה של 20 דקות במעלה ההר מוסיליקי נמצא כפר אותנטי, קטן ומקסים. במרכז הכפר בכיכר המרכזית יש בית קפה מוצל עם קפה קר ‘פרפה’ טעים, מוזיאון שמן זית ומסלול הליכה קל ומוצל לאורך נחל זורם וקריר, עם מפלים ומעיין. ממש בתחילת הכפר פונים ימינה לשביל כניסה המסמן את תחילת המסלול המתאים לכל הגילאים.

 

 

 

 

 

לבלות במפרץ POROS

מפרץ בצד הדרומי של האי, רבע שעה נסיעה מוסיליקי, מים צלולים וחוף עם חלוקי אבן לבנים וגדולים, מומלץ רק עם נעלי ים. הכי הכי – לבלות יום במרפסת עץ של SAN NICOLAS RESORT HOTEL.  השהיה בחוף שלהם היא חינם, במידה ואוכלים במסעדת החוף המקסימה. הגישה לחוף היא במדרגות ובירידה עם סולם למים. במקום יש שמשיות צל, מיטות רביצה, ולמרבה ההפתעה אפילו באוגוסט המקום לא עמוס תיירים. הים, כצפוי מושלם!

 

 

 

 

לשכור סירות מרוץ ב SIVOTA

סיבוטה הוא מפרץ יאכטות קסום שמהווה בסיס יציאה וחנייה ליאכטות, על המזח יש מספר טברנות וחנויות, נמצא כ 20 דק’ נסיעה מוסיליקי. בסיבוטה הזמנו 2 סירות מרוץ מראש אצל דימיטרי, בהמלצתו של אביב (פרטים כאן ). לא חובה להיות סקיפר אבל כדאי שיהיה רקע וידע כלשהו בהשטת כלי שיט. הפלגנו עם הסירה לכיוון האי השכן מגניסי, עברנו במערת פאפאניקוליס, אכלנו ארוחת צהרים במפרץ נידרי, עצרנו בחופים קטנים ושקטים והעברנו יום הפלגה קסום ומיוחד עד הערב.

 

 

 

 

 

לשחות ב PORTO KATSIKI  – החוף הכי יפה ביוון

חוף מפורסם בזכות יופיו וצבעי המים שלו וצוקי הענק בחופו. ירידה במדרגות. לא נמצא במרחק נסיעה קצרה מוסיליקי, דרך שכולה נופים מרהיבים ותצפיות לכיוון הים.

 

 

לטייל בערב במעגן בוסיליקי

בלפקדה מחשיך מאוחר ולקראת ערב מעגן הסירות הקטן מתעורר לחיים ומתמלא באנשים שבאים לאכול בדוכני סופלקי ובמסעדות הדגים ולקנות בחנויות המקסימות בשדרת החנויות. לאורך הטיילת מהמעגן עד פונדי – יש הרבה ברים, מוסיקה ומסיבות במועדוני השיט. בקיץ מבלים בוסיליקי עד השעות הקטנות, הכל פתוח ומזמין.

 

 

להגיע במעבורת דרך הים לחוף AGIOFILI

לחוף אגיופילי הקטן והמקסים אפשר להגיע גם ברכב, אבל הירידה אליו תלולה ומרובת מדרגות, אסור לפספס את החוף הזה הוא אחד היפים ביותר, למרות שבאוגוסט הוא עמוס מבקרים. אנחנו בחרנו להגיע בדרך הים, בהפלגה של מעבורת קטנה כ- רבע שעה מקצה המעגן של וסיליקי. בכל שעה עגולה יוצאת אליו הפלגה ובחזרה בסירה הבאה.

מי הים בחוף הזה צלולים במיוחד ובגוון טורקיז. שמשיות ומיטות יש במקום ו SNACK BAR בסיסי.

 

 

לאכול פאי גבינה בכפר KARIA

יום טיול נחמד ברכב לכפר קרייה, כפר יווני הררי די גדול במרכז האי ממוקם בגובה של 500 מטר מעל הים. בכפר תמצאו חנויות של רקמת עבודות יד מסורתיות, סמטאות צרות עם בתים ישנים, כנסיה עם מגדל פעמון ורחבה גדולה וציורית עם מספר בתי קפה מתחת לעץ דולב ענק. יש גם מוזיאון פולקלור קטן על תולדות הרקמה הלפקאדית. מומלץ לאכול את פאי הגבינה המקומי באחד מבתי הקפה.

 

 

קניות שוות בלפקדה

 

אי אפשר בלי לשלב שופינג בחופשה ביוון. בשלושה מוקדים שונים באי מצאתי חנויות ‘גריק לייף סטייל’ כמו שאני אוהבת, שבהן יש יותר מעוד חנות מזכרות לתיירים, עם אוסף מוצרים של מעצבים מקומיים. חשוב לדעת שהחנויות בקיץ בלפקדה נפתחות מאוחר, משעות אחר הצהריים ועד מאוחר בלילה.

 

Melina’s little shop – וסיליקי

חנות בבעלות מלינה המדהימה, אישה מרשימה בעלת טעם משובח, חייכנית ויפהפיה. בחנות שלה שממוקמת בשדרת החנויות במעגן של וסיליקי תמצאו פריטים איכותיים ויפים. תכשיטים, צעיפים, תיקים, סנדלים, כובעים. תפסו את העין: נרתיק מעור עז חום לטבק עם איורי אלים יווניים, ,תכשיטים, כובעים סרוגים צבעוניים. לצפיה

 

 

The blue bliss – וסיליקי

חנות קונספט יפהפיה בניחוח יווני עם פריטי מעצבים ועבודות יד מרחבי יוון לצד מזכרות משודרגות ומיוחדות. החנות ממוקמת מול המפרץ בחוף PONDI הצפוני של וסיליקי, ממש ליד טברנה KYMA. תפסו את העין: ספלי קרמיקה מעוצבים.

לצפיה

 

 

Nmn Politi Nmn Politi – וסיליקי

חנות לעיצוב הבית עם פריטים בגוונים פסטליים ורכים של ים וחוף. בנוסף, עמדה לבישום מותאם אישית.

לצפיה

 

 

eolis gift shop lefkada – סיבוטה

חנות די גדולה על המזח של המרינה היפה בסיבוטה. שיש בה המון אפשרויות לרכישת מתנות יפות מיוון. תפסו את העין: תיק מכרתים, מפת שולחן לבנה בסגנון יווני עם עיטורים כחולים, כריות בצורות דגים.

 

LIFE LIKE – לפקדה טאון

בתוך כל החנויות היותר מדי תיירותיות בעיני, בשדרת החנויות המרכזית בלפקדה טאון בקחוב MELA, נתקלתי בחנות אחת שווה – LIFE LIKE. אוסף של מוצרים איכותיים ומוצרי קוסמטיקה מובילים. תפסו את העין: כפכפי עור, סבונים בצורת EVIL EYE, קרם גוף מעוצב, בגדי חוף.

 

חנות עבודת יד בנידרי – TE handmade

חנות קטנה ומגניבה, מעוצבת בטוב טעם, תצוגה על גבי סירה ושימוש נרחב בחומרים מקומיים כמו ענפים, חבלים ועוד. תפסו את העין: אלמוגים, קונכיות, לוכדי חלומות בעבודת יד ממקרמה, מדוזה מקרמיקה. לאתר

 

 

אכלנו ונהננו

 

Taverna Dolphin – מסעדת דגים במעגן וסיליקי

לצפיה

 

TO KYMA – טברנה מעולה ב PONDI וסיליקי

לצפיה

 

DI PIPERI – מסעדה איטלקית בנידרי

לצפיה

 

Sivota Bakery Café – בית קפה בסיבוטה

לצפיה

 

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo