Menu

מקומי, טרי עם טוויסט

16/7/19

החלום לפתוח מקום שישקף את הפילוסופיה שלהן בכל מה שקשור ליין, אוכל, מוזיקה ואירוח, הביא את נועה ותמי, זוג בחייהן, שחיו ועבדו במשך שנים בחיי הלילה התל אביביים, (תמי כ DJ ומקדמת אתרי אינטרנט, ונועה כמנהלת מסעדת הבסטה התל אביבית) להגשמה מלאה, דוקא באי פארוס.

 

Ela Paros

 

הן הגיעו ליוון בעקבות היין – נועה נרשמה ללימודים בשלוחה היוונית של בית הספר האנגלי WSET, גרו שבועיים בסנטוריני ומשם התגלגלו לפארוס.

“כאן בפארוס פגשנו את אוסי, מנהלת הארועים בטאו’ס לשעבר, שנהייתה חברה שלנו, ואחרי שנה, כשנועה סיימה את הלימודים, החלטנו לפתוח מקום ביחד. הרעיון התגבש סופית כשגם שי, שעבד עם נועה בבסטה, ושלי אישתו, החליטו שגם הם עוברים לגור בפארוס. היה ברור לנו שהוא חייב להיות השף של המסעדה שלנו, ולשמחתנו, הוא הסכים.” מספרת תמי.

כך נולדה ELA, מסעדה –בר יין חדשה ומקסימה בכיכר המרכזית מול הנמל בעירה פריקיה.

 

 

“בפארוס מדהים, והאוכל היווני טעים מאד, אבל אחרי כשנה הרגשנו שאנחנו מתמלאות געגועים לסוג בישול אחר ולמנות פחות שמרניות ויותר יצירתיות” מספרת לי תמי.

ב ELA  הם מביאים חוויה של מקום אחר בנוף המקומי.

 

 

המנות המוקפדות והמעניינות מתחלפות מידי יום, לצד מנות קבועות ומנות קייציות וקלילות.

מנת פיש עראיס – דגים נאים עם עשבי תיבול בתוך פיתה צלויה על הגריל, פלאפל שרימפס, גספצ’ו אבטיח עם פטה, בקלאווה טלה עם לימון וזעפרן, תירס טרי על לבאנה, ראגו קלאמרי עם קרוסטיני, סשימי וסביצ’ה טריים, וגם מנה טבעונית, כמו: כנאפה מלוח ממולא בפטריות, תרד ואגוזי מלך.

 

 

ב-ELA תמצאו ספריית-יינות “משוגעת” שאין באף מקום אחר באי, עם תפריט יין שהן מביאות מיקבים קטנים ביוון, ומייצרנים שמייצרים יינות אורגנים, ביו דינמיים וטבעיים. “בפארוס אין תרבות יין מפותחת, החלטנו להביא למקום חווית יין שונה. אפשר לקנות אצלנו בקבוקי יין ואפשר גם להיות מופתעים כל יום מכוס יין אחרת, מבקבוק שאנו פותחות לפי מצב הרוח.” לדברי תמי.

 

 

גם הפלייליסט של אלה, מזכיר יותר את מסעדות השוק הישראליות ופחות את הטברנות היווניות. “ניסינו ליצור מקום שהוא אקספיזם למקום בו אנו נמצאים אבל לא מנותק – אפשר לבוא בכפכפי אצבע, המקום לא פלצני ומפונפן, ואפשר לזרום בו מכוס היין בבוקר ועד לארוחת הערב”. אומרת אוסי.

 

 

“שי מייצר כאן מטבח שהוא שילוב של יווני-ישראלי עם אינטרפרטציה שלו, LOCAL PRODUCTS WITH TWIST” מוסיפה נועה.

 

המסעדה פתוחה בכל יום בין בין 12:00 בצהריים ל 24:00 בלילה.

בשעה 16:00 DRINKS AND BITES   מטבח המסעדה נסגר וניתן לשתות או לנשנש.

בשעה 19:00 המטבח נפתח שוב לארוחות עד הלילה.

 

לדף הפייסבוק  |  לאינסטגרם

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo