Menu

האי פאקסוס – אוצר נסתר

14/6/19

האי פאקסוס המכונה גם פאקסי

 

כשהחלטנו לצאת לנופש משפחתי בלפקדה התחלתי לבדוק נקודות עניין באזור. כהרגלי, חיפשתי את המקומות הפחות מובנים מאליהם ובאחת מהשיחות שלי עם אנסטסיה, תושבת לפקדה, היא סיפרה לי על היהלום של הים היוני – האי פאקסוס, שכמעט אינו מוכר  לתיירים הישראלים. גם אנסטאסיה רק שמעה שזהו אי מקסים ומיוחד, אבל על אף היותו במרחק הפלגה קצרה יחסית מלפקדה, בה נולדה וחיה כל חייה, היא מעולם לא ביקרה בו.

כשהתחלתי לאסוף את המידע המקדים הבנתי שיש כאן אוצר נסתר, אשר זועק גלו אותי! אז לכל השותפים לאהבה והריגוש של גילוי אי חדש ולא מוכר מוקדשת הכתבה הזו.

 

 

צילום עמוס סרי

 

פקסי (Paxi), או פאקסוס, הוא אי קטן יחסית, הממוקם כשעה וחצי הפלגה מדרום לקורפו וכשעתיים וחצי הפלגה מלפקדה. זהו אי צר ומאורך – רוחבו שלושה קילומטרים ואורכו כ-10 קילומטרים. רוב שטחו מכוסה בכרמי זיתים, המהווים את העוגן הכלכלי השני של האי אחרי תעשיית התיירות.

 

איך מגיעים לפאקסוס?

 

ההגעה לפקסי היא רק דרך הים. אפשר להגיע אליו במעבורת מקורפו ומלפקדה וכן מהיבשת, בהפלגה של כ-45 דקות מהעיירה מקסימה פארגה

(Parga) או מהנמל של איגומניצה (Igoumenitsa). אם קשה לכם להיפרד מהרכב, יש שירות מעבורות לרכבים מאיגומניצה ומקורפו, נכון לקיץ 2018 לא קיים שירות דומה מלפקדה. ההפלגות מפארגה יוצאות מידי יום בשעות הבוקר וחוזרות בערב.

 

צילום עמוס סרי

 

 

טיפ שלי:

אם אתם מטיילים בצפון יוון, בכפרי הזגוריה או באזור צומרקה, החנו את הרכב בפארגה, עיירת נופש מקסימה השווה שהות של לילה או יותר בפני עצמה. צאו בהפלגת בוקר, רדו מהספינה בנמל גאיוס בפקסי, הישארו שניים או שלושה לילות באי וחזרו באחת מהפלגות אחר הצהריים.

האי פקסי “מותקף” מידי צהרים במאות תיירי יום, המגיעים עם ההפלגות התיירותיות לכמה שעות, שבמהלכן הם אוכלים ארוחת צהריים באחת ממסעדות האי ורוחצים באחד מחופיו. אל תיבהלו מהצפיפות והעומס – לקראת אחר הצהריים הספינות עם תיירי היום עוזבות והשקט חוזר לאי המקסים הזה.

 

צילום עמוס סרי

 

אטרקציות בפאקסוס

 

באי יש שלושה כפרים עיקריים: גאיוס (Gaios) – בירת האי עם הנמל המרכזי, מרינה גדולה, טיילת, מלונות רבים ומסעדות רבות ויותר מכך – חנויות גלידה וברים. היצע החופים בגאיוס מצומצם והוא כולל מספר חופים קטנים  מדרום למרינה. בגאיוס תמצאו מבחר חנויות בגדים, מזכרות, סופרמרקטים, מאפיות ועוד.

כחמישה קילומטרים מגאיוס נמצא הכפר לוגוס  (Loggos)המציע את כל השירותים התיירותיים, כולל אפשרויות לינה מגוונות. הוא מהווה את אחת מאופציות עגינת הלילה המועדפות על קהל היאכטונרים הפוקדים את האי.

כחמישה קילומטרים בהמשך הכביש תגיעו אל לאקה ((Lakka, כפר תיירותי נעים ושקט עם חוף מצוין בקצה הצפוני של המפרץ.

 

רחוב בפאקסוס, צילום עמוס סרי

 

תחבורה באי

 

בפקסוס יש כביש אחד המחבר את שלושת הכפרים הגדולים. על אף המרחק הקצר, הנסיעה לכל אורכו לוקחת כמעט שעה. תדירות האוטובוסים נמוכה, עם שלוש או ארבע יציאות ביום.

בשלושת הכפרים ניתן לשכור רכב, טרקטורונים, אופניים ואופנועים, אך לא אופניים חשמליים (נכון לקיץ 2018). בשונה מאיים יווניים אחרים, בפקסי מקפידים על רישיון נהיגה בתוקף גם לאופנועים וטוסטוסים. גם השכרת טרקטורון מחייבת רישיון רכב.

הפלגות תיירותיות: מספר רב של בעלי סירות במגוון גדלים מציעים שיוטי יום מסביב לאי פקסי ולאנטי פקסי (ראו בהמשך). לעיתים ההפלגות כוללות ארוחת צהריים ושתייה וכן עצירות שחייה בכמה מהחופים היפים בעולם.

השכרת סירות: לרשות בעלי רישיון סקיפר עומד מגוון של סירות להשכרה בכל אחד משלושת הכפרים.

 

צילום עמוס סרי

 

אנטי פאקסוס – האי השכן

 

האי הסמוך, אנטי פקסי, מהווה את אחת האטרקציות העיקרית באזור. זהו אי קטנטן שבו חיים רק כ-20 תושבים. שטחו מכוסה בעצים והוא משמש ברובו לחקלאות – כרמי יין וזיתים.

במספר מקומות באי מוצעים למכירה בקבוקי יין מתוצרת אנטי פקסי. אישית, אינני חובב נלהב של היין היווני הביתי, אך מומלץ לפחות לטעום ולקבל החלטה אישית.

 

 

Tammy Jackson, flickr – Antipaxos

 

איך מגיעים לאנטי-פאקסוס?

 

סירות טקסי,Taxi Boats , מקיימות קווי שירות לאנטי פקסי. הסירות גובות מחיר אחיד של כ-15 אירו וכשהן מתמלאות הן יוצאות לאי או חוזרות ממנו. אפשר לעלות על כל סירה בדרך חזרה, לאו דווקא על הסירה שבה הגעתם.

הסירות עוצרות לרוב בשני חופים: חוף וריקה Vrika)) וחוף ווטומי (Votoumi), שניהם מרהיבים ביופיים. אני אהבתי מעט יותר את חוף ווטומי, החוף השני שבו עוצרות סירות הטקסי. בשני החופים ניתן לשכור מיטות שיזוף ושמשיות.

בחוף ווטומי יש שתי טברנות, אחת סמוכה לקו המים והשנייה ממוקמת במעלה צוק המשקיף של החוף ונשקף ממנה נוף מרהיב. אחרי העלייה המאומצת, משקה קר מול הנוף הזה (יעלה ככל שיעלה) הוא חוויה שלא כדאי להחמיץ. הטברנה העליונה פעילה רק בקיץ, בין יולי לספטמבר. הבעלים, המתגורר במקום, משכיר דירות למעוניינים – ככל הידוע לי זאת אופציית הלינה היחידה באנטי פקסי.

במידה שהחלטתם להישאר ללון באנטי פקסי כדאי לדעת שבאי אין כל שירותים בסיסיים, גם לא חנויות מכל סוג שהוא. על כן, אם אתם מתכננים להישאר ללילה, חשוב לתכנן מראש ולהגיע מצוידים.

 

רוצים להזמין טיסה לפאקסוס ואנטי פאקסוס? לחצו כאן

 

כתבה מאת: עמוס סרי – מנהל איילה אל האופק

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo