Menu

החוויה של מתן בקרפאטוס

28/8/18

קרפאטוס הוא האי השני בגודלו בין האיים הדודקאנסים הנמצאים בים האגאי. הוא ממוקם בין רודוס לכרתים, בים הקרפאטי, הקרוי על שמו.

שמי מתן ואני מדריך טיולים בישראל. לי ולבן זוגי יש ילדה מקסימה בת 3, הגיל בו הגן הפרטי פעיל עד אמצע אוגוסט, לכן החלטנו לנסוע לחופשה בשיא העונה, עם סיום הגן.

כך, עם נתוני פתיחה לא מרשימים, חיפשנו יעד לפי הפרמטרים הבאים:

  1. טיסה ישירה.
  2. מקום עם חופים שגם נוחים לילדים קטנים.
  3. לא הכל כלול ודומיו .. חיפשנו שלווה אותנטית, עד כמה שניתן..
  4. שאיפה למחיר שפוי באוגוסט!
  5. מקום בו עוד לא היינו.

 

על קרפאטוס שמענו כשתכננו לערוך חופשה “גריקית” למשפחה המורחבת בראש השנה.

אמנם החופשה לא יצאה לפועל, אולם בעקבות ה”מחקרון” הקטן, בלוטות הסקרנות שלנו התעוררו.

קרפאטוס, עמד בקריטריונים אלו. להפתעתנו ושמחתנו, בפועל הוא אף היה מעבר לכך.

מישראל יש טיסה ישירה של ארקיע המופעלת ע”י סוכנות אופק מחיפה. להם יש בלעדיות על הטיסה לכן לא מצאתי דרך לרכוש כרטיסי טיסה או חבילה ישירות מארקיע.

הטיסה יוצאת מישראל פעמיים בשבוע במטוסי אמבריאד קטנים יחסית, כ 100 איש בכל טיסה. לכן, למעשה, האי לא עבר “כיבוש” תיירותי ישראלי. האי אינו כולל מלונות הכל כלול ויוקרה מפנקת, מה שממקד סוג תיירות שונה מרודוס וכרתים הקרובים לו.

 

חוף אפאלה

 

מכיוון שהחבילה שכללה את המלון היתה אטרקטיבית יותר מבחינת המחיר, מאשר טיסה בלבד, בחרנו את האופציה עם מלון MEDITERRANEAN, שלושה כוכבים, הממוקם כרבע שעה הליכה מהעיר.

כמו כן, לנסיעה ב”חבילה” יש חסרון בהיותה מחוברת לספק התיירות, אבל זה גם יתרון מבחינת נוחות.

לספק התיירות, אופק, יש נציגים מקומיים במלון. יש לציין כי לא הרגשנו ש”דוחפים” לנו כל מיני עסקות, וגיל, הנציג הישראלי, עזר לנו רבות, כולל שכירת רכב.

שכירת רכב – אם נמצאים במלון באזור פיגדיה מומלץ לשכור רכב לשהות ולהגעה לחופים אחרים. השכירות באי יחסית יקרה ליוון, כ 60 יורו ליום כולל ביטוחים לרכב קטן. שימו לב ששכירות יומית דרך החברה שעובדת עם אופק היא עד 20:00 בערב בלבד.

 

הכפר אולימפוס

 

יום הטיסה

 

מכיוון שזה אוגוסט, העדפנו לטוס ביום שבת בו השדה פחות צפוף.
הטיסה יצאה ב 9:30 בבוקר וערכה כ 80 דקות. השדה ממוקם בחלקו הדרומי של האי באזור של מפרץ גלשני רוח מפורסם.

מיד עם הנחיתה הרגשנו את הרוחות העזות באי, מה שהקל מאד על חום אוגוסט. למלון הגענו בצהריים, לאחר נסיעה באוטובוס מטעם החברה.

החוף מול המלון הוא חלק מהמפרץ של העיר המרכזית, פיגדיה, ומי הים נעימים וצלולים. למרות שהיה זה יום עם רוחות חזקות, לא היו בים גלים.

החוף פחות נוח עם ילדים קטנים – הכניסה למים בחוף זה היא דרך סלעים חלקים, לכן מומלץ לשכור רכב או לנסוע עם מונית גם לחופים אחרים.

המרחק מהמלון לעיר הוא כ 15-20 דקות הליכה. מונית עולה כ 7 יורו. אין כמעט תחבורה ציבורית זמינה.
למרות שהיינו בשיא עונת התיירות והאזור בפיגדיה בערב שקק חיים, לא היתה תחושת עומס. הפעילות בעיר היא בשעות הערב, החל מ 18:30 בערך עד לאחר חצות.

 

מפרץ אמופי

 

מסלול הטיול שלנו

 

יום ראשון

שכרנו רכב (דרכים מפותלות כ 40 קמ”ש בממוצע ..) ונסענו בהמלצת נציגי אופק למסלול יפה של נסיעה בכביש הררי וצר עם נופים מדהימים. התחלנו במפרץ אפלה Apeia  הנחשב ליפה ביותר באי. ניתן לשכור שם שמשיה ומיטות ב 8 יורו או לשבת בצד בצל העצים. לקראת הצהריים המשכנו לכיוון הכפר אולימפוס olympos הנמצא בהר המרכזי על צוק. רחוב מזכרות מסעדות ונוף משגע.
אחה”צ נסענו ללפקוס Lefkos בחלק המערבי של האי, בו יש מפרץ חולי מעולה לילדים, נוף הרים משגע. שמנו לב שהיו שם בעיקר תיירים יוונים (אולי כי יום א ..) . מפרץ מומלץ לשינה במידה ומגיעים לא במסגרת חבילה.

אנו נשארנו עד הערב בלפקוס וויתרנו על נסיעה לכפר הדייגים פינוקי שיש בו חוף חולי עם מסעדות מצויינות.

 

ספינת הפירטים סופיה עוגנת בחוף

 

יום שני

ביום זה אופק הציעו יום שייט בעלות 35 יורו למבוגר. מכיוון שהיה יום ללא רוחות החלטנו לצאת לשייט זה למרות החששות מ”מלכודת תיירים”. השייט היה מאד מוצלח, למרות השילוב של רוב ישראלים וגם תיירים זרים בספינת עץ. כ 70 איש בספינה בשם Sofia My Love וכל האווירה “זורמת”. לראות את חופי האי מהים זו חוויה מרשימה (זה הזמן למצוא חברים עם יאכטה ..). עצירה לשחייה בירידה מהסירה לים מול חוף אצ’טה Achata,  עצירה לכשעתיים בחוף בו הגישה רק בסירה + ארוחת צהריים קלה, ועצירה בחוף אפלה.

הילדה היתה מאושרת, ולסיום העלו הופעה של “שודדי ים” כשחלק מהנוסעים לוקחים בו חלק (אחרי שהצוות החמוד בדק אם זה לא יפחיד את הילדים)
חזרה ב 16:00 לנמל פיגדיה.

 

 

 

יום שלישי

יום עם רוחות, לכן שכרנו רכב ונסענו לחוף אמופי הנמצא דרומית לעיר פיגדיה ומוגן במפרץ (ניתן להגיע אליו במונית מהמלון ב 17 יורו כל צד) חוף נהדר לילדים, חולי ורדוד. יש שם שלשה מפרצים, אנחנו התמקמנו בקטן. קצת צפוף, מלא בתיירים איטלקים אולם יש קצת עצים בהם ניתן לשבת בצל עד שיתפנו מיטות ושמשיות.
באמופי יש מספר טברנות ומסעדות ובתי מלון/דירות. היא רק כ 15 דק נסיעה מפיגדיה ונראית כמקום אידיאלי לשהות בביקור הבא בקרפטוס.

מבחינת מסעדות ואוכל אהבנו מאד את מסעדת סופיה בנמל שניתן לזהות לפי התור בכניסה … מעבר לכך, כמעט כל טברנה באי תציע אוכל סביר במחיר הגון, במיוחד, אם אתם כמונו, חובבי אוכל יווני ומאכלי ים.

 

 

 

חזרנו לארץ עם מצברים טעונים וטעם של עוד. אין ספק שעוד נחזור לקרפטוס, לזמן ממושך יותר.

 

חוף לפקוס

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo