Menu

הירוק ירוק יותר

26/12/18

האי היווני לסבוס, שוכן במזרח הים האגאי, צופה לחוף מערב טורקיה.
מטעי הזית והאורן ירוקי-העד המכסים את נופיו ומגוון הצמחיה העשיר כל השנה, מייחדים אותו מאיים מתויירים אחרים, כמו גם אופיו האותנטי וחום האנשים וחביבותם, המעלה זכרונות מתקופות רחוקות ששכחנו כבר.
החורף זו עונה נפלאה לביקור באי, ולא רק בזכות מחירי הטיסות המוזלים מאד.

 

 

לחורף פה, בלסבוס, איכויות שונות מהקיץ החם והמוחצן, כשרוב הבילויים והזמן הם לחוף ים.

החורף הוא זמן נהדר לטיולי טבע רגליים בעשרות משבילי ההליכה המסומנים פה, או נסיעות בדרכי עפר קסומות המקשרות כפרים מבודדים בפסגות הרים – שם הזמן כמו עמד מלכת, צופים לנופים עוצרי נשימה, למפרצי כחול וטורקיז ובהם מעגן לסירות דייגים מקומיות.

 

 

הירוק ירוק יותר, ובשבועות מופיעים ימי שמש רבים המאפשרים אתנחתא מהגשמים. הטברנות המקומיות בדרך הן מקום מושלם להתחמם בתנורים המוסקים בעץ המקומי, להנות מחברה נעימה ומכניסת אורחים ולהתענג על מוסיקה יוונית ומטעמי עונה מקומיים.

 

 

כל סופ”ש, באופן קבוע בחלק מהטברנות, מתקיימות הופעות מוסיקה ושירה, שבטוב ליבם ביין ובאוזו, הקהל המקומי מתחיל גם לרקוד…

 

 

החורף היא עונת המסיק, והמדרונות המשופעים לא מרתיעים אף אחד מאיתנו, המקומיים מלצאת ולטפל בכל עץ ועץ הנמצא בשטח, ולהביא שקים מלאים לאחד מעשרות בתי הבד באי, להפיכת הזיתים ל”זהב האגאי” כפי שמכונה פה שמן הזית. בתי הבד פתוחים לחוויה של אלכימאיות הפרי לשמן וברובם ניתן גם לרכוש שמן זית באיכויות נדירות.

המסיק עצמו נעשה עדיין, ברובו, בשיטה המסורתית עם מקל עשוי מעץ הערמונים, שנקישותיו בענפי הזית הם כמנגינה נעימה לעוברי האורח.

 

 

נשים היושבות יחד וממלאות בקבוקי זיתים לכבישה, הן מחזה שכיח בימים אלו, והמים המלוחים המתמלאים בבקבוקים – נלקחים הישר מהים! מתכון מקומי העובר דורי דורות, ולאוזן ועין מערבית מישראל נשמע כהזיה או חלום אוטופי.

אני עוקבת באדיקות אחרי הוראות המקומיים, והזיתים שכובשת בעצמי מגיעים, כמעט, לרמת הטעם הממכר של המקומיים.

 

 

העונה של החורף נהדרת גם לביקור במעיינות החמים בעלות סגולות המרפא, בהם בורך האי, כשהטמפרטורות בהם מן הגבוהות שבמעיינות אירופה כולה.

אחד האהובים עלי במיוחד נמצא סמוך לחוף מפרץ ירה. במקום בריכה נפרדת לגברים ונשים, מקלחות והיגיינה ברמה גבוהה וניתן גם להזמין עיסויים מידי מטפלים מעולים במחיר שווה לכל נפש.

 

street in Lesbos

 

למתעניינים בתופעות טבע וגיאולוגיה ישנה אפשרות ביקור באחד משני היערות המאובנים היחידים בעולם, שמורת טבע מוגנת של היער המאובן, מצויה במערב האי, ובה גזעים מלפני 20 מיליון שנה (!) שהלבה צבעה בם באלף גוונים. במוזיאון האינטימי שבעיירה הקרובה סיגרי, ניתן להעמיק וללמוד את האירועים הגעשיים שיצרו את היער ועדיין מתרחשים באי.

חורף הוא זמן טוב להגיע להתאהב, להתמכר ולחזור לגלות את האי בעונות האחרות של השנה.

 

molivos Lesbos

 

הכותבת תמר תדמור, המתגוררת בלסבוס,

מפיקת סדנאות ציור בלסבוס. לפרטים על הסדנה הקרובה לחצו כאן.

Facebook Comments

עוד בגריקית

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

כיצד הכרויות יכולות להיות מהנות ואותנטיות בעידן הטכנולוגיה – באתונה,

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo