Menu

בסיור עתיקות באתונה כבר היית?

23/9/19

סיור חדש ומעניין לאספנים, מעצבים, חובבי עתיקות ווינטאג’, ולשוחרי תרבות וקולינריה יוצא לדרך. יש תאריכים לסיור חדש באתונה – 20-23 למרץ 2020.

זהו סופשבוע מענג עם קבוצה איכותית, בהנחיית נוי גרא ואידית מרקוביץ מומחים לסיורי אספנות.

 

 

 

תפסתי לשיחה קצרה את אידית מרקוביץ, מעצבת פנים ילידת יוון, מרצה בנושא עיצוב במספר מכללות בארץ, מומחית לאספנות עיצוב ומארגנת סיורים לקבוצות של אספנים בחול, והוגת רעיון הסיור הייחודי הזה באתונה.


הי אידית, שמעתי על הסיור לאספנים, אוהבי אומנות ועתיקות, תרבות וקולינריה הייחודי

שאת עושה באתונה, תוכלי לספר לי למה דוקא באתונה?

 

אתונה היא מקום יוצא דופן, שמחבר בין מסורת עתיקת יומין, לבין מוזיקה נפלאה, קולינריה אתונאית ותרבות מקומית, ולכן היא יעד מועדף לישראלים רבים שחוזרים אליה שוב ושוב.

 

אחרי ביקור אחד או שתיים באקרופוליס ועוד יעדי חובה, לאנשים שסקרנים להכיר את אתונה האחרת, את אתונה בעיני אתונאים, להכיר את הסמטאות הקטנות ואת הפינות הנסתרות, לשמוע מוזיקה נפלאה בטברנה שרק מקומיים מתכנסים, לגלות את התרבות מקומית, זאת שלא מגיעים אליה דרך מדריכי התיירים, החלטנו להציע את הסיור שלנו.

 

ואם כבר מדברים על תרבות מקומית ולאוהבי אומנות ועתיקות שבנינו, באתונה יש שוק עתיקות מרהיב המציע שפע פריטים אירופיים לצד פריטים אוריינטליים, כיום אחד השווקים הטובים באירופה וזאת עקב המשבר הכלכלי המאלץ רבים למכור את תכולות דירותיהם דבר שמביא לשוק שפע פריטים אותנטיים במחירי מציאה.

 

 

 

מה הרקע שלך בתחום זה, ומה הביא אותך לעשייה הזאת?

 

אני מעצבת פנים, מרצה, והאהבה לשווקים, לתגליות ולפריטים יוצאי דופן זורמת אצלי בדם ובנשמה, אני אוהבת לחפש את הרהיט או את החפץ יוצא הדופן, את זה שמתאים בדיוק לנישה בפינת האוכל או את גוף התאורה המהמם לתלות מהעל שולחן העבודה שלי, להיכנס לחנויות קטנות שאיש לא מכיר, ולנסות סמטאות שלא מופיעות במדריכי התיירים.

 

 

 

במשך שנים כששאלו אותי: איפה השגת את הפריט המהמם הזה? עניתי ‘בשוק הפשפשים’.

החברות שלי היו מרימות גבה, ומספרות לי שהשיטוטים שלהן בשוק הניבו אולי קפה או פיצה באיטלקית. החלטתי לעזור להן! ואחרי שערכתי סיורים נפלאים לחברותי הטובות והראיתי להן את כל פינות הקסם והסודות הקטנים, החלטתי להציע את הסיורים שלי גם לקהל הרחב בדגש על אוהבי אומנות ועתיקות.

 

 

 

האם לעובדה שאת דוברת יוונית ומכירה היטב את אתונה מעניק ערך מוסף לסיור?

 

אתונה עבורי היא בית, זה המקום שנולדתי וגרתי טרם עליתי עם משפחתי ארצה בגיל 15. וחוזרת לבקר בני דודים וחברות, לזיכרונות ילדות, טעמים ומקומות.

 

המקום האוהב אלי במיוחד הוא כמובן שוק הפשפשים של אתונה, הממוקם במרכז העיר בין מרגלות אקרופוליס לבין רחוב הקניות השווה, רחוב ermou.  כאן אני מרגישה בבית, כאן נמצא הבית שאמי נולדה – כיום מבנה לשימור – ושתי רחובות משם נמצאת חנות בגדי הילדים שהייתה בבעלות משפחתי למשך ארבע עשורים שהפכה לאחרונה למסעדת קונספט עם טבח סלב למטבח יווני בטוויסט עכשווי.

 

כאן, אני לא מרגישה תיירת או ישראלית, כאן אני מרגישה מקומית ולעובדה שאני דוברת יוונית יש יתרון.

אני מצליחה ליצור אינטראקציה מידית ותקשורת מעולה עם האנשים סביבי, להיכנס למסעדה ולבקש את התפריט ביוונית בו מוצעים כמה מאכלים למקומיים בלבד, או לברר מחירים בשוק הרוכלים בשפת המקור ולקבל את המחירים הטובים ביותר, לקרוא את האותיות הקטנות, להבין בכל מקום את לחשי הסביבה.

 

 

 

נשמע מעניין…האם הסיור מתאים לכל אחד, מי מוזמן אליו?

 

הסיור שלנו מתאים לאנשים שמחפשים סיורי בוטיק, שמחפשים משהו אחר וכמובן לאנשים שאוהבים שווקים. לאנשים שמחפשים תוכן המבוסס תרבות הפנאי, טעימה ייחודית של ביקורים בשווקי עתיקות ויד שנייה הכי שווים באתונה, מוזיאוני בוטיק, גלריות עיצוב ומה שביניהן, טעימות של אוכל יווני וטברנות שרק המקומיים מכירים, מקומות שקשה לגלות לבד.

 

בזמן שאוצרי אומנות, אספני עתיקות, בתי מכירות פומביות וגם רוכלים בשווקי הפשפשים יכולים להעיד שגל של נוסטלגיה שוטף את הישראלים בכל מה שקשור לעולם האספנות, הביקוש לתמונות, צילומים, פרטי ריהוט, פרטי דקורציה, גופי תאורה, בובות, קופסאות של מוצרים, כלי מטבח, צעצועים הופכים למבוקשים, בדגש על שילובם בעיצוב הבית, ליצירת עיצוב אישי, עיצוב עם אופי. וכך מצטרפים לסיורים אנשים שרוצים לעצב את ביתם באופן ייחודי ולהכיר שווקים חדשים.

 

 

 

 

יתרון נוסף הוא הליווי האישי שאנחנו מעניקים במהלך הסיור, אנחנו נלווה אתכם במהלך כל הסיור ונשמח לתת לכם חוות דעת מקצועית והערכה לגבי פרטי האספנות השונים בהם תיפגשו מהלך הסיורים, ולכן הסיור מתאים גם לאספנים מתחילים.

 

הסיור מתאים גם לאנשים שביקרו בעבר באתונה אך הפעם רוצים לבלות סופ”ש עם אנשים שוחרי תרבות כמוהם.

 

 

 

אילו תכנים נוספים יש בסיור?

 

כמובן שאי אפשר בלי טעימות מהמטבח היווני והמוזיקה המקומית ובלי תרבות אוכל הכולל גם סיור אוכל רחוב בדאון טאון אתונה.

 

לתרבות הפנאי ונבקר במוזיאוני בוטיק, מוזיאון בנקי שהתצוגות במוזיאון סוקרות את התפתחות האמנות היוונית לאורך השנים וההיסטוריה  השוכן במבנה נאו-קלאסי המגלה את היופי ואת עיצוב הפנים של המבנה כעדות נאמנה לתקופה.

נבקר במוזיאון לרכב, אחד המוזיאונים הנדירים באתונה ובכלל באירופה שמציג שלל מרהיב של רכבי אספנות מכל העולם ומכל התקופות.

למטיבי לכת נשלב סיורים רגליים בסמטאות אתונה ונשמע סיפורים מרתקים, נצא למפגש מרתק ודינמי עם עולם הגרפיטי ואמנות הרחוב.

בסיור משולבת הדרכה צמודה באתרי התרבות, האמנות והקלאסיקה האתונאית.

 

 

 

האם היו סיורים קודמים מוצלחים? יכולה לספר לי אנקדוטות מהם?

 

בכל הסיורים שלנו לפני היציאה לשווקים יש משפט שחוזר על עצמו והוא נשמע בערך כך: “טוב, אני לא באתי לקנות, באתי לחוויה” או ” אין לי מקום במזוודה”, ולנו חיוך קל, כי אנחנו פשוט יודעים שבשווקים שאנחנו מבקרים יש פריטים טובים שפשוט חבל לא לקחת אותם הביתה.

 

ואז בסיומו של כל סיור, אנחנו אלה שמסכמים עם סוכן הנסיעות שלנו את נושא הוספת המזוודות לטיסה ומרגיש לנו שהסיור היה מוצלח, כי משתתפי הסיור הצליחו באמת לאסוף פריטים שהם אוהבים, אספו חוויות לארגז הזיכרונות, והחשוב מכל אספו חברים חדשים שוחרי תרבות כמוהם למפגשים נוספים בארץ או בחו”ל.

 

 

על מארגני הסיור

 

אידית מרקוביץ, מעצבת פנים ואספנית עיצוב בעצמה, נולדה ביוון, דוברת יוונית ומכירה כל פינה באתונה, שתלווה אתכם בסיורי עיצוב וברכישות שלכם בכל מה שקשור לפרטי אספנות ועיצוב
מטיילת בשווקים ברחבי העולם וציידת מציאות, אותן משלבת בבתים שהיא מעצבת ויוצרת לוק עכשווי
עם טוויסט מפתיע לעיצוב פנים מקורי ואחר.

 

נוי גרא, Auctioneer בעלים של בית המכירות The Bidder ,- מכיר בעל-פה את כל השווקים באתונה וסביבתה, מומחה בתחום האספנות, אמנות דקורטיבית ועתיקות ואספן בעצמו.

השניים יילוו אתכם במהלך כל הסיורים יסבירו לכם וישמחו לתת לכם חוות דעת מקצועית
והערכה לגבי פרטי האספנות השונים בהם תיפגשו מהלך הסיורים.

 

 

 

לפרטים נוספים על הסדנה / סיור ולהרשמה

נא מלאו את הטופס ושלחו אלינו

Facebook Comments

עוד בגריקית

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

כיצד הכרויות יכולות להיות מהנות ואותנטיות בעידן הטכנולוגיה – באתונה,

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo