Menu

חורף ביוון – אתרי חובה

28/11/19

החורף היווני לא פחות קסום מהקיץ, טיול במחוזות יוון ביבשת וצפון יוון בפרט היינו חוויה מקסימה, ערים, הרים, ים, הכל נצבע בצבע אחר עם שלג בצבוצי שמש ים תיכונית, אווירה חמה, אוכל מעולה ומוזיקה סוחפת.

בחורף כדאי לשלב ביקור באחת הערים הגדולות אתונה או סלוניקי שטוב להיות בהם בכל עונות השנה. ליהנות ממוסיקה טובה בטברנות הרבות המציעות שילוב של בוזוקי עם ארוחה טובה, להיות כמה ימים בעיר ולצאת לטיולים חד יומיים בסביבה או למספר ימים לטיול ארוך יותר.

 

מטאורה בשלג, צילום באדיבות יוסי גצלר

 

 

יש מספר מקומות מומלצים לחוויה החורפית מחוץ לערים. ולשם כך, דיברתי עם אושיות המתמחות בתחום, ואלו המלצותיהם:

 

יוסי גצלר, מחברת אטרקציות וטיולים בצפון יוון ממליץ על צפון יוון דוקא בחורף:

 

לצפון יוון אפשר להגיע בנסיעה מסלוניקי או מאתונה, סלוניקי קרובה יותר.

כדאי להקדיש לטיול בצפון יוון לפחות 5-6 ימים.

 

הכפר ארכובה בשלג, באדיבות יוסי גצלר

 

עוצרים עם הרכב בכפרים, בנקודות תצפית ובעיירות קסומות. אפשר לשלב רכיבה על אופניים, טיולי שטח בג’יפ, סדנאות אפיית פאי מקומי ועוד הרבה פעילויות. לאוהבי הטיולים הרגליים ישנם מסלולי הליכה, רפטינג וסנפלינג שמתאימים גם בימי גשם. רכיבת סוסים או סדנאות בישול.

 

שלג על יוון

 

בחורף מרגישים את קור הפסגות ומריחים את שלג בדרך בהרים הגבוהים, ומסוף דצמבר ותחילת ינואר אפשר לראות את שרשרת הרי הפינדוס המושלגים, לעשות סקי, להגיע לכפרים בהרים ובדרכים המפותלות והמדהימות, לשבת ליד האח במבני בזלת, ובמסעדות בכיכר עם זקני הכפר ולטבול במעיינות חמים.

 

 

באדיבות יוסי גצלר – צומקרה בסוף החורף

 

אתרי סקי

 

לחובבי סקי שלג ישנם מספר אתרים נהדרים לסקי והאתר העיקר והגדול הוא Parnassos Ski Center במרחק 2.5 שעות נסיעה מאתונה בנסיעה דרך LAMIA. קילומטרים של מסלולי סקי, גן עדן לחובבי הספורט הגלישה וגם להייקינג עם מסלולי הליכה בדרכים עתיקות.

 

 

 

הלינה היא בעירות הקרובות לאתר הסקי, בגסט האוסים, או מלונות בוטיק קטנים. המקום המומלת ללינה הוא בארכובה ARCHOVA  העיירה הפופולרית.

 

גשר קוקוריס בזגוריה בחורף, באדיבות יוסי גצלר

 

 

רכיבה גם בשלג, איזור מטאורה, באדיבות יוסי גצלר

 

 

מאחר וליד אתרי הסקי ביוון אין מלונות ענק עם הרבה חדרים ורק מלונות קטנים בכפרים הסמוכים רצוי מאוד להזמין מראש לפני העונה. יוסי ממליץ על תכנון טיול מראש, כולל הזמנת מלונות בוטיק קטנים. אפשר להזמין חבילות סקי הכוללת מלון

10 קילומטרים מערבה מארכובה נמצאת העיר דלפי ששווה ביקור.

 

 

קסם יוון ההררית

 

 

 

:לעוד המלצות של טיולים ואטרקציות של יוסי לצפון יוון

 

מעוניינים בפרטים נוספים? נשמח לספר לכם עוד

נא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

 

 

 

אבי אזולאי, מחברת סלוניקי איי.אל ממליץ:

 

להגיע לסלוניקי במיוחד בחורף – “סלוניקי מהממת ורומנטית מתמיד. לא תתחרטו“.

מסלוניקי אפשר להגיע למפלי אדסה ופוזאר, בחורף זה תענוג עילאי – המים בטמפרטורה קבועה של 37 מעלות צלזיוס. למטיילים המגיעים מסלוניקי יש טיול עם הדרכה למטאורה ולאדסה.

 

 

מעיינות חמים בצפון יוון פוזאר, באדיבות יוסי גלצר

 

 

תמונה באדיבות אבי אזולאי

 

ממליץ על ארכובה ARCHOVA

 

מבחינה תיירותית העיירה ארכובה היא היעד הפופולרי ביותר בעונת הסקי של יוון. מצויה רק 12 ק”מ מהעיירה דלפי ונחשבת לעיירה מקסימה בכל קנה מידה. האיזור היפה בה הוא האיזור העתיק שלה עם סמטאות, בארים, טברנות, חנויות מקומיות, והרבה אקשן ותיירים מכל העולם. ממש בירת החורף של יוון ויש המכנים אותה “המיקונוס של החורף”.

המוני צעירים וצעירות ממלאים את העיירה, את מדרונות הסקי והברים. הנוף קסום והאוירה היא של פסטיבל. ביום גולשים במדרונות המושלגים ובלילה הסמטאות של ארכובה מתעוררות לחיים, עם מועדוני ריקודים, מסעדות, חנויות של אמנות מקומית וגלריות.

מעיינות מים טבעיים זולגים במספר מיקומים בעיירה ואפשר למלא בקבוקי השתיה המים נחשבים בעלי סגולות טובות ומזל.

קצת קניות הביתה: ארכובה ודלפי ידועות בשטיחי היד הטובים ביותר ביוון, אפשר לרכוש גבינות מעושנות מעולות ומיוחדות שמייצרים במקום.

 

 

 

מפליפ באדסאה יפה גם בחורף כל השנה יש מים, באדיבות יוסי גלצר

 

המעיינות החמים בתרמופיליי THERMOPYLAE

 

בדרך מאתונה לצפון בסמוך לאנדרטה (אנדרטת קרב תרמופילאי שנערך בשנת 480 לפנה”ס), יש מעיינות חמים עם סגולות מרפא מאז ימי קדם. המים בטמפרטורה של 48 מעלות צלזיוס בריח גופרית והמפל והבריכות מעלות אדים הכניסה היא ללא תשלום.

 

טיול בשתי ערים יפות וחשובות בצפון יוון – ירושלים הקטנה ונאוסה

 

העיר וריה היפה, מכונה גם “ירושלים הקטנה”, שלה 2.500  שנות היסטוריה, העיר השלישית בחשיבותה של האימפריה הביזנטית – אחרי קונסטנטינופול (איסטנבול) וסלוניקי.
ביקור בווריה הוא מסע מעניין אחורה בזמן בין שלוש תרבויות – התרבות הנוצרית, הביזנטית והמודרנית.

בטיולים שאנו מציעים אנו משלבים את הטיול עם הפילוסופיה העתיקה של גידול גפנים ואמנות ייצור היין במקדוניה, מבקרים, ברובע היהודי של וריה, השוכן על יד הנהר עם האחוזות האמנותיות, הבתים הפשוטים עם השלטים היהודים וגם בבית הכנסת היהודי.

העיירה נאוסה. מפורסמת בגידול פירות כגון: תפוחי עץ, אפרסקים דובדבנים ועוד. אנו עורכים סיור רגלי ייחודי עם מדריכה מקומית באווירה קלילה ואינטימית, צופים מקרוב באתרים החשובים בעיר.

הריבות של נאוסה מפורסמות בטעמן המעודן והמשובח בכל יוון ונחשבות לריבות הטעימות ביותר בה. גם היין האדום היבש, האיכותי והמשובח, שמייצרים בנאוסה והיקבים הרבים והכרמים שמסביב מפורסמים בכל יוון.

 

 

תמונה באדיבות אבי אזולאי

 

תמונה באדיבות אבי אזולאי

פארק Agios Nikolaos

 

פארק ירוק, רחב ידיים ומרשים, הכולל שישה דונם של מעיינות וחורשות עצים בני מאות שנים, למרגלות אגם לגידול דגי פורל ומסביב מים הנובעים מהרי הסביבה וזורמים בשפע מרהיב.

 

טיול להר אולימפוס וקטריני

 

האולימפוס, ההר הגבוה ביוון, שזור במיתולוגיה היוונית, הוא הזמנה מרתקת ומאתגרת לגלות את גדולתו- בכל המובנים – ולצלם תמונות מדהימות!

הר האולימפוס, הר האלים הידוע ביותר בעולם מדהים, קסום ועוצר נשימה ומצטיין ביופי הפראי שלו ובסיפורי האגדות סביב ההר שהיה מקום משכנם של 12 אלי יוון העתיקים

יום טיול מלא, קסום וחווייתי כשעה נסיעה מסלוניקי, הכולל ביקור באולימפוס, בכפר היווני ליטוכורו, העיר קטריני ובפרבר החוף של העיר – פארלייה קטריני. בירת המחוז היא העיר קטריני (Katerini), בת 60 אלף תושבים, עיר תוססת, שוקקת ומלאת חיים, אשר במרכזה כיכר מטופחת ומזרקה.

 

 

לתיאום סיורים בעיר ומחוץ לעיר, הדרכות, טברנות ועוד: אבי אזולאי לפרטים והרשמה

 

מעוניינים בפרטים נוספים? נשמח לספר לכם עוד

נא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

 

 

 

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo