Menu

המלצות טרנדיות בסלוניקי

11/10/20

שימו בצד לרגע את המוזיאונים האתרים ההסטוריים והמונומנטים. אני רוצה להכיר לכם את סלוניקי הטרנדית והאנרגטית כפי שחוויתי אותה כמפלט שפוי בתקופת הקורונה.

בעוד שבישראל הסגר הולך ומתהדק, ובדקה התשעים לפני ששערי ה”נתבג שלנו” ננעלים, הגעתי לעיר שאותה עזבתי ממש בתחילת הקורונה, ו-7 חודשים אחכ הצלחתי להגיע שוב כשהעולם כולו מדברת “קורונית” שוטפת.

נסעתי לשבוע של שפיות.

 

 

 

 

סלוניקי נחשבת ירוקה, כמעט ואין בה תחלואה, נראה כי דבר לא יכול להפריע את שלוות תושבי העיר ומבוגרים וצעירים כאחד גודשים את הרחובות, את בתי הקפה, המסעדות החנויות ונהנים ממזג אויר מושלם של סוף הקיץ.

למעט הגבלות קלות כמו עטיית מסכה בתחבורה ציבורית, מוניות, חנויות ומקומות סגורים, ברחוב מטיילים ונושמים. ואם נתקלים פה ושם בשוטרים אלו בדר”כ שוטרי תנועה חייכניים ואדיבים.

“מגבלה” נוספת היא שהברים צריכים להסגר ב 12 בלילה, מקום של שפיות, כבר אמרתי…

 

אז הנה קצת ממה לעשות איפה לישון מה לאכול ומה לקנות:

 

מלון בצבע

 

ממליצה על לינה במלון COLORS URBAN מלון 4 כוכבים טרנדי ומגניב, שהוא BY FAR טוב יותר משאר המלונות ברמתו, התפוסה בו היתה כמעט מלאה, למזלינו נשאר חדר אחרון. המלון שוכן במבנה ניאו קלאסי, במיקום נהדר – חזית לרחוב צימיסקי המרכזי, ליד לדדיקה והטיילת, בעורף – סמטה קטנה מול מוזיאון היהדות עם שומר 24/7 ששומר על המבנה. בסמטה יש בית-קפה בר-מסעדה של כחלק מהמלון שנקרא GARDEN BAR מנות טעימות של מטבח צעיר, קוקטיילים, וגם ארוחת הבוקר.

חדרים, שונים בעיצובם, אך כל אחד מהם מעוצב בצורה יפהפיה, עם מיטה נוחה, מרפסת, חדר אמבטיה חדשני, וצבעוני כשם המלון. לנו אפילו היה ערסל ישיבה בחדר להתרגעות.

בקומה הראשונה – מתחם טיפולים ועיסויים.

 

 

colors urban hotel

 

COLORS-Urban-Hotel

 

 

COLORS-Urban-Hotel

 

garden bar

 

 

garden bar

 

 

איפה לאכול?

 

העיר מלאה באפשרויות מדהימות, אציין שלושה שעלו לגמר עם ציון 10 מבחינתינו:

 

KITCHEN BAR

 

קיטשן -בר – בר-מסעדה בקצה הנמל, עם נוף ים מעלף למפרץ ולטיילת, לא זול!  – מנות ים תיכוניות מנצחות. אכלנו: סלט רוקט עם גבינת קממבר עם תאנים, אגוזים וקרוטונים, המבורגר עסיסי, שתינו קוקטיילים ונהינינו מכל ביס.

 

 

KITCHEN BAR

 

KITCHEN BAR

 

 

THE ROUGA

 

מקום שהוא כבר מוסד בסלוניקי, נמצא בסמטה ציורית קטנה של הרובע היהודי העתיק במרכז העיר. מסעדה משפחתית יוונית עם מנות מסורתיות עם פאנץ’. כיף לשבת שם בכל שעות היום, בצהריים ישבנו בשולחן בחוץ ובערב בסוף השבוע אכלנו בתוך המסעדה עם להקה יוונית שנגנה מוסיקה בלייב. תמיד טעים, תמיד נעים, שירות מכל הלב ויש סיכוי שתפגשו שם ישראלים נוספים.

 

מסוג המסעדות שתמיד תחזור אליהן כשאתה בסלוניקי. אני אף פעם לא מפספסת בביקורי בעיר.

 

the rouga

 

the rouga

 

the rouga

 

 

ERGON Foods

 

ERGON-AGORA רשת מעדניות-מסעדות קונספט (אתונה-סלוניקי-לונדון) המגדירה מחדש את מהות המטבח היווני המסורתי, נמצא באחד הרחובות הנעימים והיפים בסלוניקי, במקום שהוא מעין שוק מקורה גדול, עכשווי ומרשים שמארח מסעדה ובית קפה. במקום אחד תמצאו ירקן, קצב, דוכן דגים, מעדניה ומאפייה, עם מבחר של מוצרים יוונים איכותיים, המגיע מיצרנים קטנים ועצמאיים.

מהמטבח, הממוקם בגב החנות, מוגשות גרסאות מודרניות למנות מסורתיות.

תוכלו לבחור לאכול בשולחנות בחוץ על הרחוב, בחלל הפנימי, או בגלריה העליונה. הפרודוקטים מהם מורכבים המנות הם כולם מהמעדניה. הפתוח לאורך כל היום לארוחות בוקר, צהריים וערב.

 

 

ERGON Foods

 

ERGON Foods

 

 

רוצים משהו מתוק?

 

סלוניקי היא בירת המאפים! המון קונדיטוריות מעוצבות, וכאלה שמכינים בהם בורקסים יווניים אמיתיים, חנויות של שוקולדים ופטיפורים מתוק בכל פינה.

 

 

הנה כמה המלצות של כאלו שאהבנו:

 

SUGAR AND ANGEL

 

שוגר אנד אנג’ל – חלון ראווה מעורר השראה מתוקה, עוגות ראווה ובית קפה מקסים שמגיש ליד הקפה פאי לימון בצנצנת, מיצים מיוחדים, עוגות מיוחדות ועוד הפתעות.

 

SUGAR AND ANGEL

 

SUGAR AND ANGEL

 

SUGAR AND ANGEL

 

SUGAR AND ANGEL

 

 

TERKENLIS

 

בית קפה משפחתי ותיק שמגיש מאפים יוונים מסורתיים ומתהדר ב tsoureki לחם פסחא מסורתי (שנראה כמו חלה יוונייה) יש להם 18 חנויות בסלוניקי ואתונה, תפגשו אותם בכיכר המרכזית בפינת רחוב צימיסקי וכיכר אריסטוטלי.  ויש גם עמדה שלהם בדיוטי-פרי בשדה התעופה.

 

terkenlis

 

terkenlis

 

terkenlis

 

 

איפה עושים שופינג?

 

כמובן שאת חנויות המותגים והרשתות תמצאו מרוכזות ברחוב אחד ארוך שקוראים לו צימיסקי. אבל אם תחפשו את הפנינים האמיתיות תמצאו אותן בבוטיקים, וחנויות קונספט עצמאיות קטנות, ברחובות הקטנים, ליד הכיכרות המרכזיות ובסמטאות השווקים.

 

 

 

 

 

ואם כל זה עשה לכם גם חשק לקנות דירה בסלוניקי, אתם מוזמנים לפנות אל GREEK BLUE או להשאיר כאן הודעה:

 

ליצירת קשר ופרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ושלחו

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo