Menu

סלוניקי אהובתי – השכונות שאסור לפספס

02/1/20

אם אתם מתכננים לבקר בסלוניקי אבל אינכם יודעים איפה להתחיל (להמשיך ולסיים…) את הביקור בעיר המיוחדת והמרתקת הזאת, אם אתם נמנים עם מי שלא יוצאים לטיול לפני שהם מתכננים אותו לפרטיו, ממליצה לכם לקרוא את המידע המובא כאן באדיבות אבי אזולאי מחברת סלוניקי איי אל, כדי שתוכלו להפיק את המרב והמיטב משהייתכם בעיר.

 

המקומות אשר השהייה בעיר אינה שלמה ואינה מושלמת ללא ביקור בהן:

 

קו החוף – הטיילת של סלוניקי

 

הדבר הראשון שחשוב לדעת ולזכור כאשר אומרים ושומעים את המלה סלוניקי הוא – הטיילת המפורסמת שלה. הטיילת האינסופית, לכאורה, משתרעת מהנמל עד לאולם הקונצרטים של העיר, עוברת דרך מקומות מושלמים בתמונה.
תוכלו ללכת מהמגדל הלבן מעבר לחוף הים וליהנות מבריכת הים וצליל המים המרגיע. מומלץ לעצור ליד מתקני המטרייה, כדי לצלם כמה תמונות למזכרת מהמקום הבלתי נשכח (האתר הכי מצולם בעיר).
אם מתחשק לכם להירגע וליהנות מהנוף, תוכלו לשבת באחד מבתי הקפה הרבים המשקיפים לים. כך או כך, קו המים של סלוניקי הוא מקום שאסור לפספס!

 

 

 

שוק הפרחים 

 

מתחם הפרחים המפורסם של סלוניקי הוא אמנם מתחם קטן במרכז העיר. אבל הוא ממוקם במקום מרכזי על משולש רחובות קומנינון, פרנגיני וואסיליס הרקליו ובסמוך אליו החמאם היהודי העתיק, בית כנסת יד לזיכרון, ושוק מודיאנו (Modiano Market)- הוא השוק המרכזי של סלוניקי, המצוי כעת בשיפוצים, ואחד השווקים האותנטיים והצבעוניים ביותר של יוון.

לשוק ההומה והגדול הזה יש ייחוס יהודי. פעם, בשיאה של הקהילה היהודית כאן, שהייתה עשירה ומרכזית בהווי העירוני של סלוניקי, היה השוק הזה שייך למשפחה יהודית בשם מודיאנו. על שמה נקרא השוק עד היום. את השוק תכנן אלי מודיאנו, שהיה מהנדס, נצר למשפחת בנקאים יהודים אמידה. עוד בסמוך למקום תמצאו שפע של חנויות מכולת, מסעדות, בתי קפה ועוד.

 

 

 

 

Ladadika

 

הרובע הבוהמי של סלוניקי – לדאדיקה. רחובות המרוצפים והבניינים בצבעים בהירים הם ציוריים כמו שתוכלו לדמיין.
ה- Ladadika מלאה במסעדות יווניות מסורתיות הנקראות טברנות, בהן תוכלו ליהנות ממטעמיו וממעדניו של המטבח היווני המשובח והטעים בסביבה מסבירת פנים.
ברגע שהשמש שוקעת המוזיקה מתגברת ואנשים קמים על הרגליים לרקוד את  הריקוד היווני המסורתי – סירטאקי! אל תחמיצו הזדמנות ליהנות מחוויה יוונית מקומית.

 

 

 

 

 

אנו פולי (העיר העליונה)

 

ביקור באנו פולי (העיר העילית) בוודאי יעביר אתכם לעידן אחר. העיירה העליונה ממוקמת בגבעות שמעל העיר התחתית של סלוניקי.
אחת האטרקציות המרשימות במקום זה היא הטירה בת מאות השנים. סביב חומות המבצר העתיק הזה יש רחובות מלאים בטברנות ובבתי קפה.
עם זאת, המקום הבולט ביותר בשכונה זו הוא הנוף עוצר הנשימה של העיר הנשקפת מלוא העין מהטירה הישנה. תיהנו מארוחת צהריים כאן עם הנוף המדהים הזה של מרכז העיר.

 

 

 

מיצג המטריות בסלוניקי  – The Famous Umbrellas of Thessaloniki 

 

על הטיילת הארוכה, לא רחוק מהמגדל הלבן, לצד פסל אלכסנדר הגדול ועל קו המים בסלוניקי מתנוסס פסל / מונומנט נירוסטה גבוה שבכותרתו – “מטריות” שקופות.כאשר תגיעו לשם אתם עשויים לחשוב שמדובר במתקן חדש, אבל למעשה המיצג כבר הפך לחלק בלתי נפרד מהנוף המהמם בחוף הים של סלוניקי כבר למעלה מ 20 שנה (ואם נדייק – משנת 1997).

הוא תוכנן על ידי יורגו זונגולופולוס המנוח שהיה פסל, צייר ואדריכל יווני חשוב שעבודותיו מאז 1988 כללו לעתים קרובות נושא מטריות.
הפסל היווני (שנפטר בגיל 101 !) החל את פעילותו כבר משנות העשרים של המאה העשרים ועד 2004 ! את המטריות הוא יצר בגיל 92. לזונגולופולוס היה חשוב שהפסלים שלו יכללו אלמנט של תנועה כדי להתקיים יחד בהרמוניה עם סביבתם.

המטריות, כאמור, הוצבו על קו המים של סלוניקי בשנת 1997, השנה בה נבחרה העיר לבירת התרבות של אירופה.
כיום, המיצג הפך לחלק מחיי היומיום של תושבי העיר, תיירים, זוגות אוהבים ומבקרים בעיר. גם בשקיעה וגם בזריחה חובבי האינסטוש לא מדלגים עליו. בגלל החיבה של התושבים למיצג הססגוני בעירם, הם העניקו לו את השם – מטריות סלוניקי.

 

 

 

 

נאה קריני

 

על אף שהביקור בה כרוך בנסיעה ממרכז העיר אל מחוץ לה, כדאי גם לבדוק את Nea Krini!  בשכונת קלמריה, שכונה מחוץ למרכז העיר השוכנת ומשתרעת במקביל לים.
כמה מהמסעדות הטובות ביותר בעיר ממוקמות כאן. תיהנו מארוחת הערב הרומנטית שלכם עם נוף מרגיע של האופק. לאחר מכן, מומלץ לסיים את הערב האחרון שלכם לטיול בחוף הים.

 

 

 

 

 

שוק קפאני

 

אין דרך טובה יותר ללמוד עיר חדשה מאשר לעבור בשוק הגדול ביותר שלה, להריח ניחוחות של תבלינים, לטעום מוצרים מקומיים טעימים וללמוד על תרבויות אחרות. אם  התיאור הזה מעורר בכם חשק ותיאבון – אל תחמיצו ביקור בשוק קפאני. קפאני הוא שוק רחוב במרכז סלוניקי, שמציע מגוון פירות, ירקות ומוצרים טעימים שידגדגו את החושים שלכם ( ואולי אף ישכרו אותם…) הקדישו זמן לחקור טעמים ותרבות חדשים. ובכל פעם שתריחו או תטעמו אוכל יווני תיזכרו בו במקום ובו בזמן בביקור החווייתי והבלתי נשכח שהיה לכם בסלוניקי.

 

 

 

 

הכותב: אבי בן מאיר אזולאי, יועץ תקשורת בעל ניסון רב, כיום בעל חברת טיולים סלוניקי איי. אל בעיר סלוניקי וצפון יוון. מקדם ומעודד תיירות ישראלית ליוון ומקיים קשר הדוק וישיר עם הקהילה היהודית בסלוניקי, עם נציגי עיריית סלוניקי ואף שוקד על מספר פרויקטים לחיזוק הקשר עם ישראל.

סלוניקי איי. אל מציעים לכם מגוון שירותי הסעות איכותיים ומקצועיים למטיילים בסלוניקי ובצפון יוון המתאימים לכל צורך – ברמת השירות ובמחירים טובים.
תוכלו להגיע משדה התעופה של סלוניקי עד לפתח המלון שלכם ובחזרה, עם נהג שימתין רק לכם בעלות משתלמת. כמו כן, מפעילים שירותי הסעות מסלוניקי או משדה התעופה אל חצי האי חלקידיקי ולעוד יעדים פופלאריים בצפון יוון (אולימפוס, מטאורה ועוד), עם צוות נהגים מקצועיים ואדיבים, כולם בעלי ניסיון של שנים רבות על הכביש,  דוברי אנגלית ובעלי תודעת שירות גבוהה, מכירים את מסלולי הטיולים השונים וכמובן – ישמחו לסייע בכל מה שנדרש. ההסעות והרכבים שעומדים לרשותכם הינם מהדגמים החדשים ביותר בשוק, מרווחים וממוזגים.

לפרטים והזמנות: בדוא”ל: avieldover@gmail.com או במספר  0526775205

 

 

ליצירת קשר ופרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ושלחו

 

 

 

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo