Menu

כמו אבני חן

25/9/19

“תגיעי למקום וכבר תביני” אמר לי רפאל איל בפגישה שלנו בבית קפה תל אביבי, כשתיאר לי את המקום שבנה ויצר מאין בתוך מטע זיתים עצום, במורדות המערביים של חצי האי פיליון.

עם עם ניצוץ בעיניים, הוא הסביר לי שצריך להיות שם “בכדי להרגיש את האוירה, הריחות והמראות, ואת הרוגע והריפוי שהמקום מעניק לכל מי ששוהה בו”.

 

 

וכך באמצע חודש ספטמבר, הגעתי דרך סלוניקי, כשעתיים וחצי שעברו עלי בנהיגה נעימה, לוילות האירוח -GEMS OF PiNAKATES – חמש וילות חדשות בנויות מול נוף ים עוצר נשימה, שהן ממש כמו אבני חן יקרות וייחודיות.

 

 

הדרך אל המקום סלולה ומפותלת בכיוון מעלה ההר, כפרים מסורתיים קטנים וציוריים נגלים, בתיהם בנויים מאבן מקומית וגגותיהם מחופים אריחי צפחה אפורים.

מכל עבר צמחיה ירוקה, רעננה ועשירה, מי נחל זורמים בצידי הכפרים וריחות משכרים של צמחים ופירות ממלאים את האויר. מידי פעם נגלה הים במלוא יופיו ומעורר קריאות התפעלות.

 

 

 

 

תפאורה מושלמת בדרך אל חופשה מרגיעה.

 

 

הדרך ממשיכה, עד לפנייה אל דרך סלולה ובלעדית שהובילה אותי אל המתחם הנמצא במורדות הכפר פינקאטס. שם, על שטח בגודל 6000 מר ובגובה 300 מ מעל פני הים, הגעתי למחוז חפצי.

 

 

מעבר ליופיו המטריף של המקום הוא מיד משפיע אנרגטית וחיובית על מי שנמצא בו. “צריך להיות כדי להבין” המילים שוב עלו בראשי כשנכנסתי בשערי המתחם, ואי אפשר שלא להסכים עם האמירה הזו.

 

 

 

אבני חן פינקאטס הוא מתחם אירוח חדש הכולל חמש וילות מעוצבות ומתוכננות בצורה מופתית ובכשרון רב על ידי רפאל, בעל המקום, שותפו הפיננסי יצחק אלוני, האדריכלית MARIA KONTOGIANNI ומעצבת הפנים ALEXANDRA TASSOPOULOU.

 

 

 

לוילות נבחרו שמות של אבני חן וקריסטלים בעלי תכונות מרפאות. אמרלד – לחיזוק המערכת החיסונית, גוף ונפש, אוניקס – להרגעה ונקיון פנימי, ג’אספר – לנחמה וחיבור,  לאפיז – לאיזון ואגאט -לחיבור ללב ויצירתיות.

 

 

 

די מהר הבנתי שאין עוד וילות להשכרה בפליון שבנויות בסטנדרטים וברמה הזו. גם הבריכה במתחם היא ייחודית, אורכה 110 מטרים גודלה וממנה אפשר להשקיף על רצועת החוף של דרום פליון ואל האופק האינסופי.

המתחם תוכנן עם חשיבה אקולוגית, עם התחשבות וכבוד לטבע ועם מקסימום השתלבות עם הנוף הקיים, כל הבתים בנויים מאבן מקומית.

 

 

 

בכל וילה מרווחת 2 קומות וגלריה, עיצוב הפנים נעים ומפנק, חלונות משקיפים אל הים מכל חדר, ובכל אחת מהוילות יש חשיבה על כל פרט, מגדול ועד קטן, ליצירת תחושה בייתית ונוחה.

בימי החורף הקרים יש אח לחימום, בקיץ מיזוג אויר, מטבח מאובזר, חלוקים, מגבות, פירות ויין, אפילו התקבלנו בכוס ראקי ליאמאס וברוכים הבאים.

 

 

הגינה מסביב מטופחת ונשתלו בה עצי פרי רבים, לצד הבריכה מיטות שיזוף, שולחן אוכל וברביקיו בנוי.

הצוות מקומי מקסים ומסייע. המקום מתוחזק ברמה גבוהה ומאפשר להסיר את כל דאגות וטרדות היומיום ו- פשוט להיות.

 

למטע הזיתים העתיק בשטח, מגיעים בחודש נובמבר בעלי המתחם וחבריהם לחגיגות מסיק, הם קוטפים ומכינים מהזיתים שמן זית נפלא המיוצר כולו בבית בד מסורתי כ 200 מטרים מהמתחם.

 

 

הוילות פתוחות ופועלות גם בחודשי החורף, המתחם יכול להכיל עד כ- 30 אנשים, ומתאימם מאד לארועים גדולים כמו חתונות, משפחות שחוגגות ארועים פרטיים, ולסדנאות שונות (בחצר המתחם בנוי משטח דק מעץ מול הנוף למדיטציות, יוגה וכדומה).

 

 

להזמנות לפנות למייל: gemsofpinakates@gmail.com

לאתר האינטרנט של הוילות

WhatsApp: (+972) 549750770

 

 

 

 

המלצות באיזור:

 

כפרים אותנטיים

 

בנסיעה קצרה מהוילות מומלץ לבקר ב – Pinakates, Vyzitsa, Milies שלושה כפרים יוונים מסורתיים עתיקים ושמורים שנראים כמו לקוחים מתקופה קדומה בזמן, במרכז כל כפר עץ דולב עצום וסביבו שולחנות מסעדה עם מפות משובצות על רחבה גדולה מרוצפת אבן, מספר חנויות עם תוצרת מקומית של דבש, תפוחים, נרות וסבונים, הכל מעשה ידי נשות הכפר.

בכפר מיליאס אפשר לבקר בתחנת הקמח, ובחוות הסוסים בכניסה לכפר.

הכפר ווידצה אף הוכרז ככפר לשימור אונסק”ו. בכיכר הכפר שלו מומלץ לאכול במסעדה בשם בלקוני (המרפסת) ובמיוחד את  פרחי הקישוא הממולאים הכי טעים שיש.

 

 

 

 

הרכבת הקטנה

 

מומלץ בעיקר עם ילדים – נסיעה ברכבת קטנה ואיטית מהכפר AGRIA אל המורדות היפים של ההר, על גבי מסילת רכבת הצרה ביותר בעולם.

הנסיעה מאפשרת תצפית מההר על כל האיזור והיא עוברת ממש סמוך לוילות, דרך מטעי זיתים ועצי אורן, גשרים ומנהרות, בתי הארחה וטברנות. במסלול מרהיב ביופיו. הנסיעה אורכת כ 90 דקות.

 

 

חופים קרובים

 

 

Kala Nera, Koropi, Effisos  אלו כפרים הנמצאים על קו החוף הדרום מערבי של פליון, בחופים מושלמים לרחצה, ומספר מסעדות חוף.

בחוף RIVERA בחודשי הקיץ תמצאו פעילות ימית, ובחוף Melina כפר יפייפה. שקט ורוגע. אפשר לשכור קייק ולשוט לאורך החופים הירוקים והמבודדים של האזור או להשכיר יאכטה או סירה.

 

 

 

 

 

Trikeri

 

כפר דייגים הדרומי ביותר בפיליון, מומלץ לבקר בו, לשכור סירה ולשוט אל האי הקטנטן מול שנקרא Paleo Trikeri.

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo