Menu

פיראוס – לא מה שחשבתם

27/11/20

העיר פיראוס ידועה בעיקר בזכות הנמל המסחרי, ממנו מפליגים למחוזות אגדיים ולאיים רחוקים או קרובים. רובינו עברנו בפיראוס כך או אחרת בנסיעה משדה התעופה ישירות למעבורת, או בדרך מאתונה לכיוון החופים. בכל מקרה, לתחושתי, נדמה שאוצרותיה עדיין לא התגלו לכולם, ובשנים האחרונות שומעים עליה הרבה ממבקרים ותיירים, והיא הופכת להיות יותר ויותר טרנדית ומעניינת.

 

נמל פיראוס

 

לנמל פיראוס מגיעים כ- 20 מליון תיירים מידי קיץ, חלק גדול מהם מגיעים באוניות קרוזים מכל העולם ורובם ממשיכים לאתונה לראות את המונומנטים והעתיקות, לטייל בשווקים ובחנויות.

אבל מי שנשאר בפיראוס, מגלה את עברה ההסטורי והמרשים לא פחות, ארכיטקטורה ניאו קלאסית עשירה, כנסיות, מוזיאונים, תיאטרון וחיי בילויים מגוונים המתרכזים בעיקר ב 3 מוקדים עיקריים: מרכז פיראוס, פאסאלימני וב Mikrolimano.

 

Bay of Zea (Paşalimani)

 

נמל במפרץ טבעי יפהפה, עם שרידי חומות עתיקות של מספנות ישנות אשר שימש בעבר כנמל צבאי גדול. מהמפרץ נשקף הנוף העירוני המודרני של העיר ומראה מאות היאכטות המפוארות העוגנות בו, ממש כמו בסן-טרופה.

כיום, זה מקום בילוי מועדף על תושבי פיראוס והאתונאים על שלל החנויות, בתי קפה, ברים, בתי כלבו ובתי קולנוע. באיזור המרינה של פאסלימני – טיילת מקסימה להסתובב בה, מסביב לה מסעדות שוות ובתי קפה מקסימים.

ממרינה Zeas בסמוך למוזיאון הימי אפשר להגיע לשכונות קסטלה ומיקרולימאנו. במדרחוב המקביל של Pasalimani תוכלו למצוא חנויות אופנה יוקרתיות, בדומה לחנויות של Kolonaki באתונה.

Pasalimani הוא גם הבית של מועדון הספורט לכדורגל וכדורסל – אולימפיאקוס FC Olympiakos.

 

 

passalimani

 

Mikrolimano

 

צורתו של הנמל במיקרולימאנו הוא צורה אובאלית כמעט סגורה, עם פתח קטן בצידה המזרחי לכניסת סירות.

מעל הים, כמו שכבות של אמפיתיאטרון – שורות של בתים המטפסים במעלה הגבעה שהם השכונת האלגנטית קסטלה, בעוד למטה יאכטות מפוארות במים. על הרציפים סביב המפרץ – מסעדות משובחות שמגישות מאכלי ים.

 

 

 

Kastella

 

קסטלה – ללא ספק החלק היפה של העיר. השכונה עם העבר המשגשג ממוקדמת על צלע הר, מקושטת בארמונות מהמאה ה- 19, כיום איזור עם שוק נדל”ני משגשג ומבוקש.

 

קסטלה

 

 

Votsalakia

 

בין מפרץ זיאה למיקרולימאנו נמצא חוף הרחצה הגדול ביותר בפיראוס, חוף נקי המתמלא בכל קיץ בהמוני מתרחצים, בשחקני כדורעף חופים וכדורגל. ממול החוף יש אי קטן במרחק כמה מטרים אליו אפשר לשחות. ההגעה אל החוף קלה, החוף קרוב מאד לעיר, קילומטר בלבד מתחנת מטרו וקרוב לתחבורה ציבורית.

איך להגיע

 

ווטסלקיה

 

נמל פיראוס

 

הנמל מסחרי מוביל ואחד מהנמלים הגדולים באירופה. הנמל תרם והוביל לכלכלה מתפתחת של העיר והאיזור, הרחובות הסמוכים לנמל מלאים בפעילות מסחרית עניפה.

מהנמל מתבצעות משלוחים בהיפקים עצומים ומושכת אנשי מקצוע ותעשיינים מכל העולם. ליד הנמל יש מרכז כנסים הנקרא –  פוסידוניה. ומערך תחבורה גדול של רכבות ואוטובוסים.

 

 

 

המלצות בפיראוס

 

מסעדות: Gazi Collage –  מתחם אוכל ומסעדות שוות.  איך להגיע   אתר

 

חנויות אפנה: רוב חנויות המותגים מתרכזים ברחוב Leof. Vasileos Georgiou ניתן למצוא את רשתות האפנה המובילות – זארה, h&m, וכו

 

בוטיקים: באיזור רחוב Sotiros Dios

 

ג’מבו: בפיראוס נמצאת חנות הכל-בו הענקית ג’מבו ליד הנמל בכתובת

 

שוק הפתוח: בכל יום ראשון שוק עתיקות ב HIPPODAMIA SQUARE

 

Fishmarket מתחם מקורה ועוד. של דגים, מוצרים לבית, חנויות תיקים ומזוודות זולות וטובות, בגדים ועוד כתובת

 

 

מתוך האינסטגרם של GAZI COLLAGE

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo