Menu

זרעים של אהבה

26/8/19

סטיבה SATIVA – זה מונח בוטני לעיבוד של זרעים, ביניהם של הקנאביס.

זה גם השם של בר – מוסיקה יפהפה השוכן בבית מסורתי בסמטאות העיירה פריקיה בפארוס.

 

 

את המקום פתחו נועה, ישראלית ובעלה, יורגוס יליד אתונה לפני כחמש שנים, ביחד עם שותפם ג’ון פיליפ שאחראי על ארועי המוסיקה והלילה במקום.

 

 

“היה לנו חשוב לפתוח מקום שחוגג מוזיקה, מקום לאנשים המקומיים שגרים פה כל השנה וכמובן לתיירים, מקום בו כולם ירגישו בנוח להיות מי שהם. ואכן יש במקום ובאמת יש תחושה  של נוחות ורוגע. החצר הפנימית לעיתים קרובות הופכת להיות מקום של שיח בין אנשים שבמקרה יושבים שם” אומרת נועה.

הבר פתוח כל השנה, בחורף במתכונת של ארבעה ימים. והקפה פתוח ממאי עד נובמבר.

 

 

 

סטיבה הייתה פעם בית פרטי שהיה שייך לסבתא של ג’ון, זה אחד הבתים הישנים ברחובות השוק של פאריקיה.

 

 

 

 

 

מספרת נועה על הקונספט: “חשוב לנו מאד לעבוד עם כמה שיותר חומרים מקומיים כמו: שמן זית, פירות וירקות, יין, ואנחנו מנסים לעשות כמה שיותר בעצמנו באופן ביתי כמו העוגיות הממרחים, מחית הפירות לקוקטיילים ועוד.”

 

 

במקום יש תודעה טבעונית גבוהה מרגע פתיחתו עם מבחר של מנות צמחוניות. גם אנחנו בתהליך של שינוי אקולוגי והפחתנו את השימוש בפלסטיק למינימום. המים מוגשים מפילטר, הקשים מנייר ואין לנו טייק אווי אלא אם תביאו את הכוס שלכן מהבית”. סטיבה הוא חבר בארגון לשימור סביבתי Clean Blue Paros.

סטיבה הוא גם מקום של מוסיקאים ודי ג’יי מקומיים שמנגנים בו. “אנחנו מארחים כל מיני סוגים של מוסיקה ודיגיי סט והקהל שמגיע אלינו מאוד אקלקטי וזה כיף”.

 

 

 

יורגוס עבד בטאוס סנטר בפארוס כשהם הכירו. נועה הגיעה לחמישה ימים לסדנת אימפרוביזציה בתנועה. אבל התאהבה קשות באי שלדבריה: “הטעין אותה באנרגיות חזקות”. לאחר שנה בישראל, החליטה לחזור לפארוס ורומן של קיץ עם יורגוס הפך להיות הסיבה לחיים המשותפים באי.

השנה הראשונה של נועה באי היתה בעיקר הסתגלות והכרות עם החיים השונים שהאי מציע. לאחר שנה הם החליטו לפתוח את המקום ,וזו היתה אחת ההרפתקאות הכי חזקות שהם עברו” היא מספרת.

 

את הלוגו שלהם מקשט “סמל החיים” הסמל שהם בחרו ללוות את המיתוג של סטיבה, שמשתלב נפלא עם האמונה שלהם שמזרע קטן אפשר ליצור חיים שלמים. וכל יום הוא הזדמנות ליצירות חדשות.

ממליצה לכם על סטיבה, אחלה מקום להיות בו – אנשים מחייכים, מוסיקה טובה, מודעות סביבתית וחברתית עם תמיכה במקומיים, אוכל ומשקאות טריים ומשובחים וחברה מעולה.


דף הפייסבוק

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo