Menu

אורנים עד קו המים

15/5/19

אורנים שמגיעים עד למים, מפרצוני ים טורקיז, מעגן יאכטות בכפר דייגים הבנוי על סלע. כך מתארת לי עינת את המקום שבו רכשה ושיפצה, ביחד עם אחותה, בית משנת 1890 על המזח באי פורוס.

הסיבות שהביאו אותן דוקא לפורוס מבין כל האיים הקסומים של יוון, היו הקירבה לאתונה, אי שאינו מאד מתויר, ומקום שמתפקד גם בחורף.

 

 

“בפורוס לא מרגישים שחיים בתוך גלויה תיירותית” אומרת עינת, החיים שם אותנטיים ופשוטים. הטברנות נהדרות, אפשר לרכוש בשוק מחקלאות מקומית, לבלות בבתי הקפה על קו המים, ובחופים נפלאים ומגוונים לרחצה.

 

POROS. photo: Eugenios X. FLICKER

 

פורוס הוא למעשה צמד איים שקרובים מאוד לפלופונז. (המעבר דרך היבשה הוא באמצעות מעבורת לרכבים שיוצאת, מסתובבת ועוגנת בצד השני, כעבור כמה דקות).

 

POROS. photo: Eugenios X. FLICKER

 

האי הקטן הוא בעצם סלע עם מגדל שעון ועיירה מאוד פוטוגנית בשם פורוס טאון.

לעיירה מחובר האי הגדול, שהוא אי היערות והחופים. ויש בו חופים שבהם היער מגיע ממש עד קו המים. בעיר החוף יש שפע של בתי קפה, טברנות, חנויות מזכרות ומלונות קטנים.

 

 

מיקונוס זה לא. אין את הלבן הבוהק על גבי סלעים. הבנייה היא אחרת, אבל זה מאה אחוז יווני.

 

 

כלי התחבורה האולטימטיבי באי הוא טוסטוס, אבל גם אוטו או טרקטורון מאפשרים גישה לכל מיני פינות קסומות (למשל, החוף המבודד שמתחת למנזר, מפרץ האהבה, החוף הרוסי ועוד לא מעט חופים ללא שם. הכניסה למים היא בדר”כ חולית וקלה.

 

 

לפורוס אפשר להגיע בנסיעה של שעתיים וחצי משדה התעופה או במעבורת של שעה. הקרבה הופכת את האי לפעיל כל השנה, לא רק בשיא העונה. אתונאים אמידים מגיעים לסופ”ש, אנשי יאכטות מגיעים למעגן הגדול והסקנדינבים מגיעים בקיץ.

 

 

בפועל זה אומר שהנופשים הם בעיקר משפחות ואנשים מבוגרים יותר, ושהטברנות (הרבות) מצויינות! יש קצת ספורט ימי אבל הוייב, גם בשיא העונה, רגוע.

הקירבה ליבשה פותחת פתח ל Day Trips בפלופונז. את השופינג, למשל, כדאי להשאיר לנפליון – עיר ונציאנית על החוף, מרחק שעה נסיעה.

“כולם מכירים את כולם. לטוב ולרע. בפורוס לא נועלים דלתות, השכנים נעימים בעינינו, וזה לא פחות חשוב.” אומרת עינת.

 

METAXA HOUSE

 

את הבית המקסים, וילה עירונית בת שתי קומות, הנמצאת 30 מטר מקו החוף, מרחק הליכה מהמעבורת בקצה השקט של העיירה הן מציעות להשכרה לטווח קצר, לאורחים המגיעים למינימום של 5 ימים.

 

 

לבית שתי דירות:

 

לדירת הקרקע המעוצבת יש מרפסת ענקית, מקום מושלם לשבת ולהשקיף על הים, הרחוב והסירות העוגנות ושטות, לאורך כל היממה הצבעים והנוף מתחלפים ומשתנים, רק לשבת עם כוס אוזו ויין ולהתמוגג. הדירה מתאימה לזוג ויש בה מטבח, סלון, חדר שינה וחדר אמבטיה. בפנים הכל חדש. אידאלית לזוג או לזוג + 1. רק חמש מדרגות מובילות לדירה – יתרון גדול בעיירה שבנוייה כולה על סלע.

 

 

לפרטים נוספים והזמנת מקום

נא מלאו את הפרטים

 

 

 

בדירה הגדולה, בקומה השנייה, 3 חדרים (+ חדר איחסון לכל דברי הים והמשחקים), גינה קסומה ופרטית, בנויה כטרסות על ההר, ומרפסת קטנה שפונה לנוף. הדירה אידיאלית ל-5 אנשים. בדירה יש מדרגות לולייניות כך שהיא אינה מתאימה לילדים קטנים או לאנשים שמתקשים בהליכה. שתי הדירות ממוזגות, עם WIFI חזק, מטבח וחדרי אמבטיה משופצים ומפנקים (בגדולה יש גם אמבטיה).

 

 

 

 

אז בואו לפורוס, בהפלגה או עם רכב, לאי יפיפה, ירוק מאד, שילוב מעולה לחופשה של עיירה ציורית עם שפע מסעדות, ברים,,סמטאות, חופים, טבע פראי ונופים מדהימים.

 

 

 

 

לפרטים נוספים והזמנת מקום

נא מלאו את הפרטים

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo