Menu

בעקבות הכחול הגדול

08/7/22

אמורגוס – אי יווני מפעים ביופיו, נמצא ליד האיים נקסוס ואיוס, אפשר ומומלץ להגיע אליו בהפלגה מרודוס – ממנה יש הפלגות ישירות  (3 שעות לקוס ומשם עוד 3 שעות לאמורגוס) לאי המופלא הזה. למי שמחפש מקום הרחק מהתיירות ההמונית, ימצא בקלות סביבה שקטה ושלווה לנפוש ב Amorgos.

 

 

האי מפורסם בזכות סרט הצלילה המפורסם של לוק בסון “הכחול הגדול” משנת 1988 שצולם באי עם נופי הצוקים והים הכחול.

 

 

באמורגוס ישנו גם אחד המנזרים המיוחדים ביוון the Monastery of Panagia Hozoviotissa, מנזר בסגנון המנזרים שאנו מכירים ממדבר יהודה, מנזר בוהק בצבע לבן, כמעט מסנוור כשהשמש נמצאת במרכז השמיים, מנזר שחצוב בצורה ייחודית בתוך הסלע.

לא הרחק מהמנזר יש מפרץ קטן בשם אגיה אנה Agia Anna, שם תמצאו חוף מבודד עם מים צלולים.

 

 

 

 

מהמנזר יוצאים שבילי הליכה מהם אפשר לצאת לטראק מאלף בדרך חמורים עתיקה, המחברת את הכפר המסורתי חורה Chora הבנויה בשולי מצודה עתיקה מימי הביניים, עם העיר אגיאליס Aegialis עיר הנמל השני של אמורגוס, עיר תוססת תיירותית עם בתי מלון, מרכזי צלילה, הפלגות, ספורט ימי וחיי לילה.

 

 

 

ההליכה בשביל אורכת כ 5 שעות, ובדרך הנופים פשוט לא נגמרים:

ים משני הצדדים, צוקים, כפרים נטושים, רועי עיזים, הנוף לעיתים מזכיר את צוקי המוהר באירלנד, לעיתים כפרים במקסיקו, ואפילו את לאדק הטיבטית. פשוט מושלם.

 

 

 

 

מסלולי הליכה קצרים יותר יוצאים גם מקטפולה Katapola, עיר הנמל העיקרית של האי, מקום מעולה להתמקם בו לחופשה באי בגלל החופים היפים  המוגנים מהרוחות המנשבות לעיתים קרובות באי, וכמובן מקום שיש בו את כל הטוב שיש לאי יווני להציע למטיילים: טברנות ובתי קפה, חנויות ציוריות בין הסמטאות והחשוב ביותר, הדבר שעושה את ההבדל –  אנשים חביבים ביותר, גם המקומיים וגם התיירים.

 

 

 

 

בכפר קטפולה Katapola הווייב רגוע יותר, יש  אפילו מקלט לחמורים ומרכז רוחני קטן בו אפשר להצטרף לשיעורים וסדנאות יוגה ומדיטציה, ואם תגיעו ביום ההיפוך, ב21 ליוני, תוכלו גם להשתתף בטקס שמאני שנערך שם.

 

 

 

 

בין הסמטאות הציוריות של קטפולה , מסתתרת פנינה אמיתית – מיזם של שני צעירים, שהפכו שטח אדמה בין הבתים לגן בוטני קטן Amorgos Botanical Park בו מגדלים את צמחי ופרחי הקיקלדים וגם מכינים מהם את התבלינים המקומיים אותם מוכרים בחנות קסומה שצמודה לגן הבוטני.

בגן הבוטני יש מזנון קטן ואסתטי, המבקרים יושבים על כסאות או כריות בין הצמחים והפרחים, ומידי פעם יש הופעות חיות וסרטים open air cinema. תענוג.

 

תודה ליניב דוידסון על הרשמים והתמונות. לדף הפייסבוק של יניב לחצו כאן

 

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo