Menu

אנדרוס – האי מתחת לרדאר

11/12/21

עשרות חופיו של האי הקסום כובש את מי שמגיע לאנדרוס, האי הראשון ברצף האיים הקיקלאדים, מרחק שעה ו- 50 דקות הפלגה מנמל רפינה. התחנה הראשונה והקצרה בקו המעבורות מנמל ראפינה הסמוך לשדה התעופה של אתונה, למיקונוס.

 

תמונה באדיבות exploreandros.gr

 

האי, שבו חיו בעבר צאצאי חברות הספנות הגדולות ביוון,  הצליח להתחמק במשך שנים רבות ממסחור יתר ופעל מתחת לרדאר התיירות ההמונית, אמנם בעשור האחרון נבנו בו לא מעט מלונות בוטיק, אבל צביונו כאי אותנטי ורגוע נשמר.

מיקומו של אנדרוס הוא אסטרטגי ונוח לגישה, אנדרוס הוא אי הררי, שופע מים ומיוער, מגוון אינסופי של יופיו של טבע שמרוכז באי אחד.

 

תמונה באדיבות exploreandros.gr

 

שילובים של סמטאות אבן מרהיבות, מפלים, נחלים, טרסות, פסגות הרים מרשימות, חופי “גולשים”, חופים רומנטיים ומבודדים, מרינות, טברנות, יערות, טרקים אינסופיים, עדרי עיזים, צוקים עזים, שקיעות מהפנטות, עדויות ארכיאולוגיות של עבר מפואר, מזרקות ופסלים, כפרים ועיירות קסומים ונופי ים בלתי נגמר, שוקט ורוגע, שעוטף את האי הגדול הזה.

תושבי האי (מעל 8,500 תושבי קבע), ניחנים בטוב לב, פתיחות, סקרנות, נדיבות ושלוות נפש שכל כך מתאימה לאופיו של האי. אין ספק שהאדם הוא בבואה של נוף ילדותו וחייו.

 

תמונה באדיבות exploreandros.gr

 

על האי שמעו איריס ואלון מחבר טוב, הגיעו, הציצו והתאהבנו ולאחר שלוש גיחות גישוש סבלניות ומענגות. גיחות של היכרות עומק והנאה צרופה, החליטו לרכוש את בית החלומות שלהם על האי.

הם חולקים את ביתם IRIDA – BREEZE OF BEAUTY למבקרים ומשכירים אותו לאורך כל השנה. מפאת גודלו, וכמות תושבי הקבע שבו (האי הזה חי ונושם ומתפקד גם בשולי ומחוץ לעונת התיירות, מה שמאפשר להגיע אליו לאורך כל השנה, גם וביחוד כשהטיסות ומחירי הלינה זולים ואטרקטיביים.

 

 

 

 

 

ההמלצות של אלון ואיריס באנדרוס:

לאורך כל השנה

 

חופים

סביב אנדרוס יש 84 חופים מוגדרים כל אחד יכול למצוא לו את החוף שמתאים לו ולעונה בה הוא מבקר.

 

 

קיפרי ואגיוס פטרוס

חופי הספורט הימי החוליים הנרחבים ובהם מגוון אפשרויות השכרה של גלשנים, סאפים, קיאקים, בננות, שנורקלינג ועוד. בעונה ישמחו להציע לכם קורסים בכל מגוון המיומנויות.

באגיוס יש אגב, פיצריה ממדהימה בשם HOT SPOT  שעושה גם Take away עד הבית (אבל על אוכל בנפרד…).

קולונה ביץ

שנראה כאילו נגזר “קופי פייסט” מפורמט חוף אפטר פארטי טיפוסי אמריקאי של “גולשים” עם צריף בית קפה מסעדה קפה מסעדה על דק עץ שמארגן מוחיטוס.

חופי משפחות

לכל אורכה של באטסי, סדרת חופי משפחות ו-“טראנקוויל” הכי מפנקים ומוצלים בעולם, מרופדים בספות, שימשיות, מקלחות ומלצרים יעילים ממאוד. ל”ספורטאים” בז’אנר הזה מומלץ לקום מהספה ולהדס דרומה 4 דקות לאורך כביש הרציף של המרינה למקבץ “שווארמיות” ה-גירוס והסופלקי ולטרוף ארוחת “לאפה” מקומית ב-4 יורו!

חוף אחלה

אז לאוהבי הבדידות, השקט, הריחוק, לכאלו שמוכנים לשקול לוותר אפילו/גם/במיוחד על בגד הים, להלן: “חוף אחלה”.

…שם עצם!

בסופו של Achla River בצד המזרחי של האי, צפונית לעיר הבירה חורה, חצוב לו מפרץ פרטי שמאפשר גישה, או דרך טרק רגלי נפלא וממושך לאורך הנחל, באמצעות נסיעה בדרך עפר מאתגרת באורך 7.5 ק”מ או באמצעות סירות (פרטי או “רגולר” בעונה מהעיר חורה).

כמו בהרבה מקומות מבודדים באי אנדרוס, תמצאו שם כנסיה ובדרך, מנזר מסתורי ובגלל שפך איתן ורציף של מים מתוקים למפרץ, תגלו גם שלושה ברבורים יפיפיים שכבר הבינו שלמי שמגיע לנחלה המבודדת שלהם אין כוונות כיבוש או היזק ובשלב מסוים מבקרים סבלניים יכולים לחלוק איתם פת לחם יבשה שהוכנה מראש.

ניתן להגיע לחוף בנהיגה עצמית וגם עם סירת דייג ושתי הדרכים מומלצות.

בחוף אין כלום מלבד טבע, כך שלשהות יום או חצי יום יעילה מומלץ להביא כל מה שצריך (אוכל, שתיה, צל, רביצה, סנפירים, משקפות ושנורקל, ספר וכד’).

 

למה כדאי לבלות באנדרוס גם בחורף

ראשית, כי החורף הוא ממש לא מה שהיה פעם…

שנית גם בשיא עונת החורף ניתן למצוא בו רכבים להשכרה, מסעדות וטברנות, בתי קפה, חנויות נוחות, בתי מרקחת וסופרמרקטים פעילים. קירבתו לאתונה וקו המעבורות הרציף מאפשר הגעות “תיגבור” בסופ”ש של תיירנים אתונאים ספונטניים ושל אירופאים חכמים!.

 

תמונה באדיבות exploreandros.gr

 

תמונה באדיבות exploreandros.gr

 

שנית, אנדרוס הוא אי הררי, ירוק מאד, זורמים בו עשרות מפלים, מקורות מים, וגשרי אבן עתיקים וכל אלה כוללים מסלולי הליכה מרהיבים. מסלולים המשולבים בשילוט, במפות ואפילו באפליקציה ייחודית קלה לשימוש האי שופע מים מתוקים בנוסף לעובדה שהוא מוקף מוקף ים וחופים מרהיבים.

 

תמונה באדיבות exploreandros.gr

 

באנדרוס פועלת עמותת Andros Routes, בה שותפים קבוצת מתנדבים אשר פועלם מעורר הערכה רבה, הם אחראיים לתחזוקת מסלולי ההליכה באי והתוצאה ניכרת ומרשימה. המסלולים מסומנים באי מרהיבים ביופיים ורוב המסלולים כוללים גם מקורות מים – מפלים או מעיינות או נחלים, או שהם מגיעים לים – או גם וגם וגם.

 

תמונה באדיבות exploreandros.gr

 

יש באי מעל 100 ק”מ של מסלולי הליכה מאושרים, מסומנים ועוד קילומטרים רבים שטרם אושרו רשמית אך הם נפלאים ומרהיבים. העמותה מסמנת את המסלולים כך שלנו המטיילים הטיול היציאה למסלול הליכה היא ברורה וקלה. ימי חורף קרירים/קרים ובהירים מאפשרים לטייל בנוחות ובקלות.

 

 

 

 

IRIDA Breeze of Beauty

 

לרגל ההשקה, גאים להציע חופשה חורפית בלתי נשכחת באי אנדרוס. ההצעה תקפה החל מ-1 לינואר ועד ל- 14 לאפריל, להרכב של 8 משתתפים (4 זוגות, משפחה, חברים, צוות עובדים וכד’) וכוללת, מלבד טיסה הלוך חזור לאתונה, שתזמינו, במועד ובתנאים לשיקולכם:

4 לילות בוילה אירידה, הכוללת שתי דירות מאובזרות בשלמות (סה”כ 4 חדרי שינה), ארוחות בוקר, סדנת ארוחה משותפת בהדרכת שף מקומי וארוחה מקומית אותנטית בביתה של בשלנית מקומית מיתולוגית.

בנוסף:

2 גיחות טיול יומיות לפנינות טבע, גיחת שיט מפנקת לחופים ולגונות נסתרים (סלי טיול לכל גיחות הטיול עם כריכים, שתיה וחטיפים)

בנוסף:

שני שיעורי יוגה.

ובנוסף:

העברות VIP משדה התעופה לנמל רפינה וחזרה, מעבורות, רכב שכור צמוד.

 

ועוד לא דיברנו על נופי הטבע והים, האח המבוערת, השקיעות והשקט!

 

לפרטים ומחירים: 050-6855994 או במייל: noniwald@gmail.com

או שתשאירו פרטים בטופס ויחזרו אליכם עם הפרטים

 

ליצירת קשר ופרטים נוספים

נא מלאו את הטופס ושלחו

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo