Menu

מול המגדלור בחאניה

09/2/18

את יום ההולדת האביבי של אמא שלנו, חגגנו ביחד איתה אחיותיי ואני בכרתים. לאישה שאוהבת עיצוב ובעלת טעם אנין בחרנו להתאחסן במלון בוטיק מקסים בנמל העיר העתיקה חאניה בכרתים.

המלון MAMA NENA  הוא מלון בוטיק קטן בניהול משפחתי בעיר העתיקה של חאניה והוא פתוח כל ימות השנה. הוא ממוקם ממש על הנמל עם נוף ישיר לים ולמגדלור בקצה המזח, הכניסה אליו מסמטה צרה מרוצפת אבן, בסמוך לטברנה המומלצת TAMAM .

 

מלון בוטיק MAMA NENA בעיר העתיקה חאניה כרתים

 

באפריל היינו האורחות היחידות במלון ולכן עמד הבית בן 3 הקומות לרשותינו, החדרים במלון היפהפה מעוצבים בסגנון מודרני קלאסי, כל חדר מעוצב אינדיבידואלית בגוונים רגועים ומרוהט ברהיטים קלאסיים איכותיים. הבחור שקיבל את פניינו סיפר שהבנין שייך למשפחתו והמלון נקרא על שם אימו – מאמא ננה. הבניין כולו שוחזר במלואו עם דגש מיוחד על איכות ואותנטיות, והתפרסם במספר מגזינים של עיצוב.

 

הנמל העתיק בחאניה, החנויות והדוכנים על המזח

 

חאניה היא עיר עתיקה רוויה בהסטוריה – מינואית, ביזנטית, רומית, עותומאנית, כל אלו ניכרים בסמטאותיה, בארכיטקטורה שלה, באוירה המיוחדת והאקלקטית שבה.

 

המראה הנשקף מחלון המלון

 

בית כנסת עץ החיים בחאניה

 

בחאניה היתה בעבר קהילה יהודית קטנה עד למלחמת העולם השניה, ובשנת 2000 שוקם בית הכנסת העתיק “עץ החיים” ואפשר לבקר בו כיום.

 

מסעדת TAMAM

 

אנחנו נהנינו מאד מהחנויות הקטנות והמזמינות בעיר, בחודשי הקיץ המקום עמוס בתיירים מכל העולם, כך שבאפריל אפשר להנות מכל הטוב הזה בלי הצפיפות. ביום למחרת שכרנו רכב ויצאנו לטיול בדרך ההר לכיוון דרום האי.  עצרנו ביקב בדרך לטעימת יין, אכלנו בטברנה בכפר שעל ההר וירדנו לכיוון לוטרו – כפר דייגים בחלקו המערבי-דרומי של כרתים.

 

לוטרו – דרום כרתים

ים בצבע טורקיז בלוטרו

 

בפיתולי הדרך ללוטרו נגלה אט אט ים בגוון טורקיז לצד הרים צחיחים, מראה שמזכיר קצת את סיני. לוטרו הוא כפר קטן ומקסים עם מספר מלונות קטנים, טברנות וחוף מרהיב ביופיו עם מי טורקיז צלולים – יעד מיוחד לבקר בו.

 

לסיום הטיול הפלגנו ליום אחד במעבורת מהרקליון בירת כרתים לסנטוריני, על זה אספר כאן.

 

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

כיצד הכרויות יכולות להיות מהנות ואותנטיות בעידן הטכנולוגיה – באתונה,

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo