Menu

סיור בטעמי כרתים

18/6/19

את הסיור הקולינרי של עתליה לכרתים היא בונה כבר במשך שנים רבות. אחרי ביקורים חוזרים ונשנים לאזור המזרחי והפחות מתויר של האי, היא החליטה לחשוף את הסודות הקולינריים הכמוסים ביותר ולקחת איתה את אלו שידעו להעריך את זה.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

עתליה והכפר עין כרם קשורים בלב ובנפש. שם היא חיה עם משפחתה, מבשלת ומארחת כבר 10 שנים בביתה האותנטי והרחב מול נוף בוסתנים והרי ירושלים לאנשים מכל רחבי הארץ והעולם שבאים לאכול להנות מפרי יצירותיה. ארוחות פרטיות וארוחות הבראנץ’ –שישי שלה ידועות כבר שנים כטובות ביותר באיזור.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

והחיים, כהרגלם מובילים אל מחוזות מפתיעים חדשים ומרגשים. לפני 12 שנים אחיה הגדול חיפש לרכוש בית בכרתים, לאחר שלא מצא במשך שבועיים בית בתקציב שהיה לו, ממש לפני החזרה לישראל, הזמין אותו המתווך לסעודה בביתו בכפר הקטן שבהרים, בו מתגוררים כמאה אנשים, וכטוב ליבם בראקי יצאו לסיבוב בכפר. את עינו צדה חורבה ששני עשורים אף אחד לא גר בה. באותו רגע הוא קפץ על המציאה ורכש אותה במחיר מצחיק, שיפץ והפך אותה לביתו.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

בכפר שלו לא מתגוררים זרים נוספים, לא מדברים אנגלית, אין מלונות ואין מסעדות. מה שכן יש זה אנשים שגם כשחצו את גיל 90 עדיין ממשיכים ללקט בהרים, לחבוץ גבינות משובחות, לזקק ראקי ששמו נודע בכל האי ולייצר שמן זית מופלא.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

כשעתליה הגיעה לראשונה לבקר את אחיה בכפר – היא נשארה שם חודש. בכל בוקר השכנות באו לבקר אותה עם ספנקופיטה, חבושים ושמן זית מעשה ידייהן, “הם האנשים הכי עשירים בעולם. הכל יש להם בכפר. ואת הכל הם מכינים בעצמם” מספרת לי עתליה, ”פעם בשבוע מגיע רכב שמוכר דגים או בשר עם צלילי ילדות של אוטו גלידה אל הכפר, פרט לקניות האלו, הם מסתמכים על תוצרתם העצמית בלבד״ והתוצרת הזו היא הדבר הכי נפלא שיש.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

את כל הפלא הזה וההשראה הזאת מגישה לכם עתליה בסיור קולינרי חדש, בדרום מזרח כרתים.

“האנשים בכפר כל כך גאים ושמחים לקראתינו.” מספרת עתליה בהתרגשות.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

בסיור תגלו את כל מה שהקסים אותה באיזור הזה בכרתים במהלך 5 ימים מלאים וגדושים – תכירו את תאודוריס ויאורגיה שיש להם חווה רחבת ידיים בה הם מייצרים, כל חייהם, ראקי ויין, חובצים גבינות ורודים דבש, ובתנור שנבנה על ידי הסבא הם מכינים את הדאקוס – הלחם היבש הכריתי.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

תבקרו בקפיון של ניקי בכפר, תטעמו יינות ביקב אותנטי, תלמדו מנשות הכפר להכין ספנקופיטה, תאכלו במסעדת הדגים של ג’ורג’ והלני אוקטופוסים ואנשובי ומוחמצים הכי טעימים שיש. תסעדו בטברנות של שפים מקומיים ומוכשרים, תבקרו אצל יצרנים מקומיים, בעיר סיטייה ובחנות תבלינים מ 1925, תלקקו דבש אצל מנוליס שעזב את אתונה עקב אהבתו לדבורים והפך לדבוראי, ובטברנה בתוך מנזר קדום שם מכינים מעל 30 מיני ריבות. כמובן שתהיה גם חאפלה יוונית עם נגנים.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

תתארחו בהרקליון בביתה של אישה שחוקרת את האוכל של כרתים ומצאה 2500 מתכונים עתיקים ואצלה תעשו סדנת בישול.

הלינה במלון מקסים טובל בכרם זיתים שמעניק צל טבעי לגן וממנו מכינים שמן זית מקומי. המלון נמצא כדקת הליכה מחוף הים.

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

אנקדוטה חביבה לסיום: עתליה אומרת שמהרגע הראשון הרגישה שם בבית, ואז התברר ששם הכפר אורינו, בו מתגורר אחיה זה השם היווני של עין כרם. מה יותר מזה..

 

צילום: עתליה. אוכל. אמנות. אירוח

 

סיור האוכל עם עתליה בכרתים הוא פתח לתרבות ומפגש עם אנשים מיוחדים, מקום לקרבה ולהשראה.

 

מי שמכיר את עתליה יודע שכל הפרטים הקטנים חשובים לה. הכל בשפע אדיר ואפשר להשאיר את הארנק בבית. יש בסיור הכל מהכל כולל מיניבוס צמוד, כניסות לכל האתרים, פינוקים ועוד.

 

לפרטים נוספים על הסדנה / סיור ולהרשמה

נא מלאו את הטופס ושלחו אלינו

Facebook Comments

עוד בגריקית

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

כיצד הכרויות יכולות להיות מהנות ואותנטיות בעידן הטכנולוגיה – באתונה,

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo