Menu

בית ביוון, עיצוב ישראלי

17/11/18

קריירה שניה של סיגל סיוון יידוב כמעצבת פנים הובילה אותה למחוזות שעליהם בכלל לא חלמה – לפרויקטים של יזמות, תכנון ועיצוב ביוון.

מג’וב נחשק של דוברת חברת מייקרוסופט בישראל, פנתה סיגל לפני כ 8 שנים להתמקצע בתחביב האהוב עליה, עיצוב פנים.

 

סיגל סיוון יידוב

 

 

הפרויקט בפארוס

 

הפרויקט הראשון שעשתה ביוון התחיל לפני מספר שנים, באי פארוס שם מתגוררת אחותה, כשבביקור משפחתי באי היא נתקלה ביחד עם אחיה במבנה נטוש ליד הים בעיירה האופנתית נאוסה.

הם החליטו להרים את הכפפה ולהשקיע ביחד בהפיכת המבנה שהיה “מציאה אמיתית” כהגדרת סיגל, לקומפלקס בעל דירות בוטיק לאירוח.

סיגל קיבלה על עצמה, כמובן, את תפקיד התכנון והעיצוב, בעוד אחיה ואחותה טיפלו בכל החוזים והעסקאות. המבנה הפך ל- 5 יחידות נופש מקסימות, של כ  35 מ”ר כל אחד, ולהן חדר שינה מפנק וסלון שיכול להפוך גם לחלל שינה לילדים, מטבחון מאובזר, מרפסות וחדר רחצה.

המתחם מעוצב בסגנון מקומי האופייני לאי, ובעזרת הקבלן היווני ששכרו רמת הגימור של הבניה היא באיכות גבוהה.

המבנה הנטוש הפך לחדרי הארחה קסומים ויוקרתיים.

 

SIVANIS PAROS

 

המקום קיבל את השם SIVANIS, כשם משפחתם והוא עובד בהצלחה רבה כבר שתי עונות.

אפשר להזמין מקום כאן. באמצעות האתר airbnb, לכל דירה דף משל עצמה.

מידע על  כל הדירות יחד עם מידע נוסף ניתן למצוא כאן.

 

 

“לתכנן ולעצב וילה או דירה ביוון זו חוויה”, מספרת  סיגל, “ולעשות זאת כשהמטרה היא נופש, זה תענוג אפילו גדול יותר, צריך לחשוב על כל פרט כדי שיהיה לנופשים שלווה, רוגע ותחושת חופש קסומה וזה אחד הדברים המהנים בעבודה שלי”.

 

 

כל פרט תוכנן ונלקח בחשבון בתכנון ועיצוב חמש הדירות, אפילו מחזיק המפתחות שלהן.

הן כולן עוצבו בסגנון הקיקילאדי בצבעי לבן, אפור ותכלת, אבל כדי לתת צביון שונה לכל אחת מהן, לכל אחת נוסף גוון ייחודי המאפיין אותה וכך גם ניתן לה שמה:

Jasmin – צהוב, זהב ואפור.

Lavender – ורוד, אפור ומעט שחור.

Mint – ירקרק מנטה, ואקססוריס עם טיפת זהב.

Lily -כחולים, שחור ואפור.

Daisy – רהוט עץ בהשראת קורת עץ מהבית המקורי ששוחזרה עם גווני טורקיז, תכלת וכסף.

 

 

הסגנון העיצובי שנבחר לביצוע הדירות הינו הסגנון הקיקלאדי – בנייה של פריטי הרהוט וחיפויים בחומר הצמנטגוניה היווני, בדירות נבנו המיטות והשידות, ארונות, בסיסי הספות, המטבחים, והמשטחים בחדרי הרחצה, המקלחונים ועוד בבלוקים ויציקות בטון.

 

 

העיצוב כולו נקי ומאוורר, ומשתלב בנוף העיירה. במסגרת הבנייה, שומרו חלקים ישנים מהבית המקורי ובוצע בהם שימוש שונה מחדש, תריסים ישנים נצבעו ונתלו במרפסות, קורות הבית המקוריות שומרו, חלונות הפכו למסגרות צבועות למראות ועוד.

באמצעות התכנון והעיצוב, חשוב היה לסיגל ולאחיה, לספק לנופשים חווית חופשה בבית יווני-טיפוסי, וכן, הושם דגש על התאמת הסגנון העיצובי לאי היווני בו הקומפלקס ממוקם, אי פשוט ושקט, בעל אופי כפרי וצנוע.

 

 

כיום, כצוות מגובש ומנוסה, הם מקבלים פניות ממשקיעים שונים, וכעת, הם במהלכים לבניית 6 יחידות נופש דומות על מגרש שרכשו שקנו מספר משקיעים בכפר אמבלס בפארוס, ועל התכנון והעיצוב עומלת סיגל בימים אלו ממש.

 

הפרויקט בלפקדה

 

פרויקט נוסף בתכנונה ועיצובה שבנייתו הושלמה הוא בית וילת נופש באי לפקדה, שבה היה הצורך לבצע שיפוץ מסיבי בבית ישן של 85 מ”ר הממוקם על הר הצופה למפרץ.

 

 

“לא קל לעבוד מרחוק, אבל לעשות פרויקט תכנון, שיפוץ ובנייה מורכב של וילה ביוון, זה אתגר מעניין” אומרת סיגל. “צריך להכין תכניות בניה בישראל, לשלוח במייל, לפקח מרחוק באמצעות תמונות ווטסאפ, וסרטונים, וכן גם לנסוע עד ליעד לפקח על כל עבודות הבניה בשטח. את כל רכש הרהוט וציוד הפנים רכשתי ביוון, וגם באירופה, חלקו נקנה אונליין וחלקו יובא בנסיעות השונות, אבל כל זה כיף גדול, היוונים מדייקים, מאד נעימים, גמישים וקשובים, והחוויה מאד חיובית”.

 

 

במסגרת תכנון שיפוץ הוילה, הוגדלה קומת הכניסה של הבית לצורך הוספת סוויטת חדר שינה זוגי עם מרפסת וחדר רחצה צמוד, נוספה מרפסת נוף לאחד מחדרי השינה בקומה השנייה ונבנתה בריכה ברוחב הבית, יחד עם פינת ישיבה רחבה בנוייה ואדניות לצמחייה.

בכל הבית נפתחו פתחים חדשים אל הנוף, הוגדלו החלונות הקיימים ופתחי היציאות למרחבי שטחי החוץ.

 

 

החומריות שנבחרה לבית היא שילוב של עץ עם גוונים תכולים, הכניסות הוגדלו, והפתחים נצבעו בתכלת אפרפר, העיצוב המנימליסטי והנקי נותן במה לנוף המדהים, שמאפשר רוגע אינסופי לנופשים בו.

 

 

המיקום המיוחד של המגרש והנוף הנשקף ממנו היוו אלמנט מרכזי בתהליך התכנון. מטרת המעצבת היתה לנצל את המשאב היפיפה והייחודי הזה כמה שיותר, ולהכניסו פנימה. בריכת השחייה תוכננה במקביל לכל רוחב הבית הצר יחסית כך שבכל מיקום בבית ניתן לחוש ולראות את הבריכה שנראית מתוך הבית כמרחפת מעל הנוף.

 

 

 

 

גם בבית זה המשיכה סיגל עם סגנון העיצוב היווני המסורתי – בנייה פנימית של רב פריטי הרהוט בתוך הבית ומחוצה לו,

אחת הסיבות לבחירת הבנייה בסגנון הזה בפעם הנוספת בלפקדה הינה בכדי לספק את החוויה של חופשה בבית יווני וכן על מנת לחסוך בעלויות של רהוט ואבזור הוילה (נרכשו מעט רהיטים כמו שולחנות וכסאות מסוגים שונים), החיסכון המשמעותי של העלויות בא לידי ביטוי גם גם לאורך זמן כשמדובר בתחזוק הוילה בשל עמידותו הטובה של החומר המחפה את כל הרהוט הבנוי.

למעונינים, הוילה ניתנת להשכרה דרך האתר הזה

 

 

סיגל עובדת בימים אלה על פרוייקטים נוספים בלפקדה, אבל ממשיכה לעסוק בתכנון ועיצוב פנים גם בארץ.

לאתר המעצבת

 

 

צילום וילה נופש בלפקדה: טל ניסים

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo