Menu

אירוח ישראלי בפיליון

11/2/18

את חצי האי פיליון גילו המטיילים הישראלים רק בשנים האחרונות, עד אז הגיעו למקום בעיקר אוסטרים וגרמנים. רני דולדנר נקלע ממש במקרה לפיליון במהלך טיול, אחד מיני רבים שעשה בעולם, וכיום, לאחר עשור, הוא נתפס כנציג חצי האי פיליון בעיני ישראלים רבים.

 

רני דולדנר

 

עד אז התגורר רני עם משפחתו בראש הנקרה ובעקבות מלחמת לבנון הראשונה והמשבר בתחושת הישראליות של רבים, החליטו רני ומשפחתו לרכוש בית בחו”ל. הם לא חשבו על יוון כאופציה, רוב חופשותיהם המשפחתיות היו על יאכטה מול חופי יוון ומעולם לא היו ביבשת עצמה.

הפעם הראשונה של הכרותו עם היבשת היתה בסוכות 2006 כשהגיע לסופשבוע חורפי במיוחד וכשהתעורר למחרת בבוקר לשמים וים כחולים, שמע מאדם מקומי שהמגרש הסמוך הינו למכירה, הוא לא התלבט, התקשר לאורלי, אשתו והודיע לה – “אני קונה את המגרש”!

 

 

כשפגשתי את רני ראיתי מולי אדם נלהב שמאד אוהב את העשייה ואת הכיוון שלקחו אותו חייו, אי אפשר להתעלם מהניצוץ שיש בעיניו כשהוא מתאר את התאהבותו במקום שהפך לביתו השני.

 

 

עוד מספר לי רני על כך שכשקנו את המגרש שהיה מטע עצי זית, הם עדיין חשבו שיבנו בית נופש עבורם, אבל אחרי שחברו לאדריכלית מקומית, היא אמרה להם את מילות המפתח ששינו את חייהם. היא תהתה בקול מדוע הם רוכשים וילה כשהעסק, הילדים והחיים שלהם בישראל, הרי הם יגיעו רק פעמיים-שלוש בשנה, אולי עדיף לבנות יחידות קטנות יותר למטרת עסק תיירותי.

וכך היה, הם בנו תוך 11 חודשים 7 יחידות אירוח – Sunrise view homes תוך ניצול מקסימלי של אחוזי הבניה, בהתחשב בכך שחוקי הבניה בפליון נוקשים ומחמירים, מאחר שפליון מוכרז כשמורת טבע.

הטלפונים הגיעו כהפתעה, השמועה התפשטה מפה לאוזן והחלו לזרום הזמנות לחדרים. בתום עונת התיירות התברר להם שזהו בעצם העסק שאותו הם רוצים לנהל ביחד. ומאז פסח 2010 הם חיים במקום ומנהלים אותו בהצלחה רבה.

מאז קנו מגרש נוסף של 4 דונם ועליו נבנה Orly’s Villas,  מתחם אירוח נוסף של 7 יחידות שפעיל מ 2011.

 

 

משנה שעברה החלו לפעול טיסות ישירות מישראל לעיר וולוס, עיר הבירה של פליון והביקוש לחדרי אירוח הולך וגדל.

 

VOLLOS

 

“הישראלים הם תיירים אקטיביסטים”  מספר לי רני, ואני נותן להם אינפורמציה, לא רק על פליון אלא גם על כל יוון היבשתית, אצלנו, זה מעבר לחופשה של בטן-גב, אנחנו עוזרים בתכנון מוקדם של הטיול, מלווה ואם צריך גם נוהג בטיולים עצמם, עוזר עם הזמנת הטיסות והכרות עם פליון לעומק”.

 

 

 

 

הכל על האירוח של רני ואורלי בפליון

 

טיולים רגליים

פליון ידועה ב Kaldermy – טיולים רגליים בתואי של שבילי עיזים עתיקים של מאות שנים.

מאז שהוכרזה פליון בשנת 2000 כאיזור שימור טבע, התקציבים שקיבלה איפשרו חשיפת השבילים לטילים המתאימים לכל המשפחה. רוני ילווה את הטיול לפי בחירתכם, בעליה המאתגרת או בירידה מטה לכיוון הים, כשסיום הטיול הוא בחוף. הטיול מותאם לפי בקשת המשפחה המטיילת.

 

הכרת פליון

ימי טיול להכרות עם פליון לעומק – החיים באזור, כפרים מיוחדים, הטיול משלב בדרך כלל מאגרי מים או מפלים להצטננות.

 

סדנאות בישול

הסדנאות נעשות בשתוף פעולה עם מסעדות מקומיות, ועם בישול עם המבשלת של המקום. סדנאות לקבוצות גדולות יותר מתקיימות עם קואופרטיב של נשים שיש להן מטבחים לקייטרינג.

 

סדנאות העצמה נשית

מידי שנה מארחים אצל רני ואורלי סדנת יוגה של מדריכה ישראלית עם קבוצות נשים מישראל.

 

סדנאות אמנות לילדים

אורלי היא אמנית, ציירת וקדרית שמקיימת סדנאות יצירה לילדים כמו, איסוף וציור על גבי עצי סחף, עיטור חלוקי נחל ועוד.

 

ערבי מוסיקה יוונית

על פי דרישה לארועים שחוגגים במקום מוזמנים מוסיקאים מקומיים לערב שכולו חגיגה יוונית.

 

 

 

 

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo