Menu

שבוע קסום בפיליון

08/2/18

לפני מספר שנים טיילנו למשך שבוע בחצי האי פליון, אחד המקומות היותר יפים שיש ביוון. אחרי שקראנו על המקום באינטרנט. לא ידענו ממש למה לצפות, זו היתה הפעם הראשונה שנסענו ליבשת ולא לאחד האיים.

Makrinítsa

הגענו עם רכב שכור בנסיעה של 4 שעות מאתונה לכיוון צפון, לעיר לוולוס, עיר המחוז של פיליון ומשם ליעד הראשון בו הזמנו לינה ללילה הראשון – מקריניצה.

מקריניצה – המרפסת של פיליון

מקריניצה הוא כפר ייחודי על הר גבוה הצופה לוולוס ולמפרץ פגסטיקוס. הכינוי של מקריניצה: המרפסת של פיליון בזכות הנופים המרהיבים הנגלים מכל פינה בכפר והשקיעות השמימיות.

הכפר עצמו לא גדול ומכל פינה נגלה המפרץ לרגליו, אנחנו ביקרנו ביולי ולמעלה בכפר היה מזג אויר נעים והמון אויר. את הרכב השארנו בחניה מסודרת מחוץ לכפר, אליו הכניסה מותרת רק ברגל.

מרכז הכפר ובו עץ דולב עצום מימדים

הכפר המסורתי מאופיין בבניה של ימי הביניים והוא כפר לשימור, ההליכה במרצפות העתיקות של הכפר נעימה מאד – תמצאו בכפר מספר מזרקות מסוגננות עם מים זורמים מהן אפשר לשתות מים צוננים, אחת מהן היא מזרקת השיש המפורסמת עם שלושת ראשי האריות, כנסיה יפה ומנזר, מוזיאון, עץ דולב עצום מימדים בכיכר המרכזית. וכמובן – חדרי בוטיק רבים להשכרה בתוך הבתים המפוארים של הכפר ומסעדות.

אנחנו ישנו במלון בוטיק קטן הנקרא: archonti kakaramarlis

מלון שמעוצב בטעם משובח, עם מרפסת רחבת ידיים לנוף המפרץ, חדרים מקסימים עם נוף ומלא אוירה.

את הארוחות אכלנו לפי המלצה של מקומיים בטברה בקצה הכפר אליו מגיעים גם תושבי המקום לאכול ולשתות מיין הבית.

בכפר מוכרים תוצרת מקומית כמו שמן, ריבות, ממתקים ומוצרי נוי מעץ.

אני מיד התאהבתי במקום, ואני ממליצה לא לפספס אותו, מקריניצה  התגלתה כחוויה בלתי נשכחת.

ביום למחרת עזבנו את מקריניצה, טיילנו בכפר השכן פרטוריה, ומשם המשכנו בנסיעה בדרך ההר לצידו השני – לכיוון חורפטו.

Mylopotamos

באזור זה של פליון תמצאו את אחד החופים היפים ביותר – חוף מילפוטאמוס

הירידה לחוף מילפוטאמוס היא במדרגות תלולות כאשר תוך כדי הירידה מטה מתגלה חוף מרהיב עם צוקים דרמטיים העולים מן המים, סלעים בצורות שונות היוצרים פינות ישיבה מוצלות וחבויות. בילינו שם יום ובעליה חזרה שתינו פרפה (קפה יווני קר) בבית קפה נחמד הצופה לנוף הים הכחול.

חוץ מילפוטאמוס במבט מלמעלה

לנו במלון נחמד לא רחוק משם, שגם ממנו היו נופים ומראות עוצרי נשימה. הצד הצפון מזרחי של פליון שונה מהצד המערבי ומומלץ לטייל במקום, להכנס לכפרים על ההר, לאכול בטברנות המקומיות ולא לתכנן כלום –  פשוט לנסוע ולגלות פינות חמד.

Damouhari

דומוחארי – הלוקיישן של הסרט “מאמא-מיה”. ואפשר להבין מיד מדוע נבחר המקום לשמש תפאורה לסרט – בעיני זה אחד מהמקומות המרגשים שיש. כפר קטן של כ 3 בתים, סביב מעגן סירות רגוע. היוצר תמונה מושלמת של גלוית נוף ציורית. מסביב למעגן שתי טברנות המגישות דגים טריים ומאכלים יוונים ויש אפילו חוף רחצה במרחק של 5 דקות הליכה.

אפשר לשכור חדר ממש מעל המעגן או באחד מהבתים בכפר. מידי פעם מתקיימות סדנאות יוגה ואחרות – כדאי להתעדכן כאן.

כפר הדייגים דומוחארי

חוף בדומוחארי

הדרך ל Trikiri

את המשך הטיול עשינו לכיוון  טריקירי – כפר הדייגים הקטן השוכן בחלקו הדרומי של פיליון. כפר אותנטי ונינוח עם נמל קטן, טברנות המגישות דגים טריים הישר מסירת הדייג. הדרך עצמה עוצרת נשימה, על כביש היקפי של חצי האי שחושף את יופיו של לשון הים מכל סיבוב. רק לנסוע ולהתפעל. מראה החלק הדרומי שונה משאר האזורים בהם ביקרנו, בתיו צבועים לבן והוא מזכיר יותר את איי יוון במראהו.

בנמל אגיה קיריאקי בטריקירי

הטברנה בנמל

יש בחצי האי פליון עוד מקומות וכפרים בהם לא ביקרנו, שילבנו חופשה רגועה עם נגיעות של שלושה אזורים שונים לגמרי והתחושה היא שאפשר להיות שם עוד ושבוע לא מספיק אם רוצים לחקור עוד. המקום מתאים גם לחופשה חורפית ויש בו אתר סקי מושלג.

חצי האי פיליון הוא יותר מחופשת בטן-גב והוא מצוין לחובבי אוכל טוב, טיולים וטבע.

הקשר הישראלי: לכל מה שקשור למידע, לינה, אירוח, סדנאות וטיולים בחצי האי פליון

כדאי מאד להתייעץ עם רוני דולדנר, ישראלי שחי עם אשתו בפליון מ 2009. עליו תוכלו לקרוא כאן.

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.