Menu

המדריך לחופשה בפארוס

28/8/19

תכירו: זמן פארוס

 

את פארוס תיקחו לאט זו ההמלצה הראשונה שלי.

יש בפארוס את “אפקט סיני”. גם באוגוסט כשהאי מלא בתיירים, האי ישרה עליכם שקט ושלווה. אולי זה בזכות רוחות האי המנשבות ומקררות את החום, אולי זה הים הכחול, ההרים החשופים ומראה הבתים הלבנים שמונחים כמו קוביות סוכר לרגליהם, אולי אלו האנשים מכל העולם שהתקבצו לחיות באי עם היוונים המקומיים החייכניים. בכל מקרה, פארוס הוא אי ששואב אותך לתוכו, וגורם לך להתאהב במקום ולרצות לחזור אליו שוב ושוב.

 

 

 

המלצה שניה – תשאירו את החברים בבית

 

אם אתם אנשים של אנשים יש סיכוי גדול מאד שתכירו חברים על האי. אם תפתחו להכיר, לדבר ולהתחבר, אם תתנו לזרימה של פארוס לסחוף אתכם – אתם לא תהיו לבד.

קהילה בינלאומית די גדולה חיה בפארוס, וגם קהילת ישראלים קטנה שהפכה את פארוס לבית או לפחות לבית חלקי לעונת הקיץ.

בחוויה האישית שלי, הגעתי לחופשה ומצאתי על הדרך חברים לחיים במפגשים דרמטיים שילכו איתי הלאה להרבה שנים.

 

 

 

קחו בחשבון שפארוס הוא אי עם רוחות. החברים מכנים את התופעה “רוחה” ויש לה מצב רוח משל עצמה. לעיתים הים סוער בעיקר באוגוסט, וטמפרטורת המים קרה מהים בישראל. הרוחות האלו מאפיינות את האיים הקיקלאדים ויש האומרים שרוחות פארוס הן הנעימות ביותר מביניהם.

 

 

קאלו מינה  – חודש טוב

 

ביום הראשון של אוגוסט טסנו בטיסת בוקר לאתונה ומשם המשכנו בטיסת המשך 40 דק’ לאי פארוס. התמקמנו בבית  המקסים של סיגל ודובי בחוף קולימביטריס (חוף הסלעים המשונים).

בשלושת הימים הראשונים רק נתנו לגופינו ולנפשנו לנוח, להרגע מכל הלחצים ולהכנס לקצב החיים האיטי של האי, להתעורר מאוחר, להכיר את החוף הקרוב, לצוף בים בסוג של ריפוי מדיטטיבי (“דוקטור ים” כמו שסיגל בעלת הבית אומרת), להתענג על הנוף ממרפסת הבית, לשבת בערסל ופשוט לנשום.

 

 

 

 

 

 


 

קולימביטריס

 

ההמלצות מתחילות קודם כל במקום היפה ביותר בפארוס – קולימביטריס – חוף חובה למטיילים בפארוס! הנקרא גם חוף הסלעים. חוף במפרץ סגור ממנו אפשר לראות ממרחק לא גדול את יופיה של העיירה נאוסה.

על החוף ובמים תצורות סלעים בצורות שונות, שיוצרים מראה מרהיב ויייחודי לחוף, ופינות חמודות עם מים שקטים ורדודים, מתאים מאד לרחצה לילדים קטנים.

 

 

 

 

הטיפים שלי בקולימביטריס

 

פארק מים ומגלשות 

 

בקולימביטריס יש פארק מים קטן, שהוא חלק ממלון porto paros הכניסה אליו בתשלום של 10 אירו וכדאי מאד להגיע ליום כיף. על אף ששהות בפארק מים יכולה להשמע כחוויה מלחיצה ורועשת, בפארק Aqua Paros Water Park החוויה שונה לגמרי – זהו מקום קטן וחמוד, צופה לנוף מדהים ופתוח של מפרצי הים הקרובים, המים בבריכות הם מי ים מסוננים והמגלשות יורדות עד ללגונת ים טבעית. יש מסעדה, בר, אבובים, כסאות נוח והרבה צל. עבורי זו היתה חוויה מתקנת לסוג בילוי כזה.

 

 

 

פארק סקי מים

 

בחוף קולימביטריס תמצאו וויפ-פארק חמוד, אפשר לשכור שם סירות פדלים, לעשות סקי מים ועוד.

 

סיני זה כאן

 

אם תסעו עד קצה הכביש תגיעו ל PAROS PARK החופים היפים ביותר – מפרץ יפהפה ושמור בו מקרינים סרטים לקהל, במקום נערכים פסטיבלים, הופעות, ארועים ועוד. ויש גם מוזיאון קטן. שווה להתעדכן בלוח הארועים במקום.

 

לינה בקולימביטריס

 

Paros Beach house – בית יווני משודרג ומשופץ, מרחק צעדים ספורים מחוף הסלעים. מומלץ למבקשי שלווה ושקט, מחירים נוחים בחגים

 

 

 


 

 נאוסה Naussa

 

עיירה שוקקת עם בתים מסוידים לבן. בתי הקפה ומסעדות. ניתן להפליג לשם ישירות מהמזח בטקסי בואט מקולימביטריס מספר פעמים ביום, או להקיף את המפרץ ברכב, להחנות ולטייל רגלית בסמטאות.

המון בתי קפה, מסעדות, חנויות, גלידריות וסופלקיות ברחובות הצרים של העיירה, לקראת ערב כל העסקים נפתחים ומבקרים רבים פוקדים את המרינה, הכיכר המרכזית ואת הרחובות הציוריים.

 

 

 

 

 

הטיפים שלי בנאוסה

 

טאפס בר מקומי

 

פליאה אגורה. KAFENIO PALEA AGORA – מסעדה מומלצת ו”סודית”

נמצא בסמטה צדדית וקטנה, לא מיוחצנת ולא מפונפנת, טאפס – בר של המקומיים, שהשמועה עליו עוברת מפה לאוזן.

אי אפשר להזמין מקום מראש, המקום נפתח בשבע בערב וכדאי להגיע תגיעו בדיוק בשעת הפתיחה, כי לאחר מכן מסתרך תור ארוך ברחוב שמחכים לשולחן. אם באתם פעם אחת לאכול בפליאה אגורה, כנראה תחזרו אליה בכל ערב. מנות מזטים מעולות, כמו: קציצות בשר, פאי פלפלים, גרגירי חומוס, כדורי קישואים ועוד.

 

לינה בנאוסה

 

SIVANI’s – בית דירות מעוצב  – כתבתי עליהם בכתבה הזו

דירה להשכרה בנאוסה ממש על קו המים – ליצירת קשר ולפרטים: אריאל במייל

 

 

 

מלון דירות מקסים – ALEXANDROS

חדרים נעימים צופים למפרץ נאוסה ולנמל הקטן, קרוב לכל מקום בעיירה ובמחיר נוח.

 

 

 


 

 

LAFKES

 

חובה לבקר ב LAFKES בפר יווני מסורתי בנוי על ההר, שהיה בעבר עיר הבירה של פארוס ולטייל ברחובותיה הצרים והיפים, לבקר בכנסיות, בחנויות ומסעדות הקטנות, ולהתפעל מהנוף הנגלה של הים ושל האי נקסוס במזרח.

 

 

 

הטיפים שלי בלפקס

 

חווה חקלאית katikia 

 

פנדליס, במקור מפארוס בן למשפחת חקלאים, שמשמר את המסורת של החקלאות היוונית האורגנית, גידולים לפי העונות וחלק מהגידולים הם ללא מים. בחווה הוא מכין יין מענבים שהוא מגדל, שמן זית מהזיתים שלו, צלפים בעונה, זיתים, ריבות ועוד.., הוא נפח ויש לו כלים שהוא יוצר ממתכת.. ניתן לבקר אצלו לטעום מהירקות והפירות הטריים לעשות סיור במקום ולקנות את הדברים שהוא מכין.  כייף אצלו הוא תמיד מנגן בכלי מיתר מסורתיים לאורחים ושר.

 

 

 לינה בלפקס

 

אצל ענבל ואריאל, זוג ישראלי עם הבית הכי יפה באיזור, המוקף ב 360 מעלות של טבע ונוף לים. מסביב לבית שמורת טבע ענקית, מטעי זיתים, גפנים ותאנים, ושביל דרך ביזנטית – מסלול טיולים פופולרי.

הזמנות כאן

 

 

 


 

פריקיה Parikia

 

העיר המרכזית בפארוס, שהיא גם עיר הנמל אליה מגיעות בקיץ מעבורות גדולות גדושות תיירים שעומדים על הסיפון. עיר יפהפיה עם סמטאות לבנות, מקושטות בוגונוויליות, בכל פינה וסיבוב הפתעה ארכיטקטונית ואין סוף אסתטיות שיש רק באיי יוון,  כיף לטייל בה בערב, כשכל העסקים פתוחים ומזג האויר נעים, לשבת במסעדות בכיכר המרכזית, לשתות אוזו או יין מקומי ופשוט להנות מהרגעים הקסומים של סוף היום.

 

 

 

הטיפים שלי בפריקיה

 

סלט ישראלי ופלאפל

 

קבענו עם חברה מקומית במסעדת אקססיון, המקום האחרון בו ציפיתי לאכול את הפלאפל, החומוס והסלט הישראלי הכי טעים שיש. המסעדה היא בבעלות מירי, שהיתה נשואה שנים רבות ליווני וחיה בפארוס עם ילדיה, ופתחה מסעדה מצוינת ומומלצת בכיכר המרכזית בפריקיה, שבה היא מגישה מנות יווניות משודרגות וגם מנות ישראליות טיפוסיות.

 

 

 

 

אנשי החמאם – The Hammam People

 

מגבות חמאם זה החולשה שלי. בכל נסיעה ליוון אני בודקת מה התחדש בתחום הטקסטיל. ובפריקיה בפארוס מצאתי את החנות הכי מרהיבה למגבות חמאם, במאות דוגמאות, צבעים וגדלים, בסוגי בדים שונים.  יש להם מגבות איכות באריגה מסורתית עם טוויסטים מודרניים.

הבדים משמשים למספר שימושים, תלוי בהרכב הבד, אני רכשתי שם ‘שאל’ לכתפיים מבד רך ונעים.

 

 

סטיבה – בר עם קשר ישראלי

 

נועה ובעלה היווני שיפצו את ביתה המסורתי של הסבתא במרכז פריקיה והפכו אותו ל- Sativa Music Bar בר מוזיקה צבעוני ותוסס עליו כתבתי בפוסט הזה. מתוך סמטה ציורית נכנסים דרך כניסה מקושטת בשיח מטפס ופרחוני לתוך פטיו מלא באופי, מעוצב בסגנון אקלקטי וחושני. בבקרים זהו מקום קריר לשתות בו שייק פירות מרענן, ארוחות בוקר, חומוס ועוד מטעמים שמקורם בתוצרת טרייה מקומית, ובערבים המקום הופך לבר לאונג’ מוסיקה ומגיש משקאות וקוקטיילים

 

 

 

 


 

אמבאלס Ambelas

 

כפר עם חוף לא רחוק מנאוסה במזרח מול האי נאקסוס. יש סיכוי גדול שתפגשו שם משפחות מישראל, בעיקר בחוף המכונה “חוף החשמל” (לא הרחק ממנו יש עמודי חשמל מעץ). חוף לא מסודר שירידה אליו מזכירה את חופי הצוק בישראל, אחרי שתרדו, הלגונה למטה שקטה ורדודה גם כשהים קצת סוער. באמבאלס יש את הזריחות המרהיבות ביותר, בשביל זה תצטרכו לקום מוקדם בבוקר.

 

 

 

 

 

הטיפים שלי לאמבלס

 

טיפול אנרגטי של הילינג ולחיצות

 

אני חובבת טיפולים לא שגרתיים, שמשלבים עיסוי אבל עם ערך מוסף. אחרי בירורים עם הבנות המקומיות קבעתי טיפול אצל גאורגיה Georgia Gennata בעלת המקום אנאטולי, לא רחוק מחוף החשמל המדובר באמבאלס.

את הטיפול שהיה מוצלח מאד היא עשתה לי בתוך מבנה כנסיה קטנה בחצר ביתה שהוסב לחדר טיפולים.

Mobile +30 6980 905611

 

 

 

 

 

לינה באמבלאס

 

וילה מאיה – villa Maya דירה משפחתית להשכרה, מרחק של כמה דקות הליכה מהחוף החולי של אמבלס, וממסעדות הדגים בחוף.

 

 


 

 

לוגארס ופיסו ליבאדי – Logares & Piso Livadi

 

שני חופים במזרח האי, סמוכים אחד לשני, התיירות בקיץ היא בעיקר של אירופאים, ברובם איטלקים. פיסו ליבאדי היא העיירה המומלצת לבילוי ערב, בחנויות הקטנות ובמסעדות שעל החוף והמרינה. לוגארס הוא חוף לבילוי ורחצה בשעות היום, החוף מסודר ומאובזר בחלקו בשמשיות ובמיטות שיזוף, עם מלונות קטנים וחמודים על החוף ובחזיתם מסעדות דגים.

 

 

 

 

ההמלצות שלי בפיסו ליבאדי ולוגארס

 

יום הפלגה מפיסו ליבאדי

 

להזמין יום טיול בסירה של קפטן יאניס. אפשר להתעדכן בדף הפייסבוק שלו מתי יוצאים להפליג ולאן ולשריין איתו מקומות בסירה

 

לינה בלוגארס

 

Magoo Suits – מלון דירות וסוויטות חדש, ממש על החוף בניהול אלני, ארכיטקטית במקצועה שבכשרון רב עיצבה את המבנה שהיה שייך לסבא שלה והפכה אותו למלון בוטיק מקסים.

אפשר לבלות בקפה החינני של המלון, לאכול ארוחות בוקר וארוחות קלות במשך כל היום. השרות מקסים ואלני וחברותיה חייכניות ואדיבות.

 

 

 

 

 


 

 

אליקי Alyki

 

הכפר הדרומי ביותר, מקום קסום עם מרינה מתפתחת ונבנית ושקיעות ערב יפות, את קצהו של אנטי פארוס אפשר לראות מהחוף ואפשר לשכור סירה ולשוט משם לחופים הדרומיים של האי הקטן הסמוך.

 

 

באליקי יש חוף ים לרחצה שנקרא פיסו אליקי. בערב נפתחות מסעדות הדגים הרבות שעל הרציף וזה המקום המומלץ לאכול בו דגים על האי.

 

 

ההמלצות שלי באליקי

 

מוזיאון הפולקלור

חבר שמגיע בקביעות לפארוס המליץ לנו על המקום המיוחד הזה – מוזיאון הפולקלור באליקי, אוסף מיניאטורות של מונומנטים וסירות קיקלידיים-יווניים ועבודות אומנות נוספות אותם תכנן, עיצב והקים בעבודת יד  בעמל רב ובאהבה רבה הבעלים של המקום. זהו מוזיאון משפחתי של 3 דורות שכולם מסבירים פנים ומארחים בגינה הגדולה שלהם את אורחי המוזיאון בנדיבות. שווה ביקור ומעניין מאד.

 

 

לינה באליקי

Traditional Cycladic Vacation Home in Aliki – בבית בסגנון קיקלידי של מעצבת פנים שכולו מתיקות ונוחות, נמצא 4 דק הליכה מהחוף והמסעדות, אפשר לשכור חלק מהבית או את הבית כולו.

 

 


 

חוף Glyfa

 

חוף “בתולי” במזרח האי לרביצה בין צילי העצים. הגענו לשם כחלק מטיול באיזור של האי ונשארנו ליום של הנאה מרחצה במים הצלולים. מול החוף יש בר קטן וחמוד למשקאות. וממול מסעדה עם גינת ירקות ותבלינים ענקים בה אכלו ארוחת צהריים טעימה העשויה משלל הירקות הטריים ישירות מהגינה.

 

ההמלצה שלי בגליפה

 

Glyfa Restaurant

 

המסעדה מול החוף, היפה, בכניסה אליה צועדים דרך גינת ירקות ותבלינים מרשימה. הישיבה היא במרפסת צופה לים, בריזה ואוכל טעים הם חלק מהחוויה.

 

 

 

 

לינה בגליפה והסביבה

 

וילה חלמיש – וילה להשכרה לחופשה במרחק מרחק 7 דק’ הליכה לחוף מולוס הנהדר.

לוילה נוף קסום 5 חדרים מתאים לעד 3 זוגות ו-6 ילדים. 3 מקלחות או ל 4 זוגות מבוגרים. להזמנות במייל

 

 

 

 

 


 

חוף התמרים

 

הוכתר על ידינו כחוף המוצלח ביותר בזכות עצי התמר המצילים, הפינות הקטנות בו אפשר למצוא פרטיות, מפרץ Agia Irini המוגן, והנוחות שמתאפשרת תודות למסעדה הצמודה Laris tavern ולשרותי החוף, שהם בחינם!

ממליצה להתמקם בצד הצפוני של החוף – במקום יש חניה נוחה, שמשיות ומיטות שיזוף.

בצד הדרומי יש חוף יפה אבל כרוך בתשלום the palm beach.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

אנטיפארוס Anti-Paros

 

אנטי פארוס שמשמעות השם היא מול פארוס (ולא אנטי/נגד במובן השלילי), הוא האי השכן והאקסלוסיבי, מקום משכנם של הסלבס (למשל, טום הנקס). מפליגים לשם הבמעבורת במשך כ 10 דקות בלבד, ניתן לעלות עליה רגלית או עם כלי רכב, אין צורך בהזמנה מראש, מגיעים לפונדה, קונים כרטיס על המזח ואחרי מספר דקות אתם על המעבורת.

 

 

זמני המעבורת בין אנטיפארוס לפארוס – https://antiparos.com/paros-antiparos-ferry-boat-schedule/

 

ההמלצות שלי באנטיפארוס

 

the BEACH HOUSE

 

באי הקטנטן תמצאו את החופים היפים ביותר. אנחנו הגענו עם הילדים לחוף מסודר בשם the BEACH HOUSE ANTIPAROS. אמנם המסעדה במקום יקרה יחסית (וגם כורסאות החוף) אבל לטעמי שווה את המחיר בזכות האוכל המעולה, שירותי הנקיון המצוינים, ויש בחוף כל מה שצריך ליום שלם של פינוק: מרבצים נוחים ומוצלים, מפרץ ים מושלם ונוח לשחיה ושנרקול, שביל דק להליכה בחוף, גן שעשועים, חנות בוטיק, ויש גם אפשרות ללינה במקום.

לפני החזרה עם המעבורת בערב לפארוס כדאי לטייל בסמטאות ה”גלויתיות” של העיר. גלריות לאמנות לצד בוטיקים מקסימים, ברים ובתי קפה. תענוג.

 

 

חופים נוספים

 

חוף סורוס, חוף מסעדה וחדרים להשכרה – https://www.sorosbeach.gr/

קפטן פפינו – מסעדה מומלצת על החוף: https://www.facebook.com/captainpipinos/

 


 

 

מוקדש באהבה ובתודה לסיגל ודובי.

 

Facebook Comments

עוד בגריקית

סניף נוסף של הבית קפה MOTIV נפתח בימים אלו ברחוב

איזה כיף שיצא לי להכיר את שני ורנר, החיה ומתגוררת

היום אני רוצה לספר לכם על מקום ייחודי באי לפקדה.

עינת תלם, ארט דיירקטורית, מעצבת תפאורות, יוצרת, אוצרת תוכן, מוציאה

לכל הכתבות

Instagram @ greekit

Instagram has returned invalid data.

Greekit

תקנון | גריקבלוג

Copyright 2018 @ גריקית

Developed by Tiran Digital Management Design by studio shlomit toledo